مرخصی ۲ ماهه خودروهای پلاک اروند اجرایی شد

مرخصی ۲ ماهه خودروهای پلاک اروند اجرایی شد

سرهنگ منصور جمشیدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خودروهای پلاک اروند می‌توانند به مدت ۲ ماه با پلاک گذر موقت مجوز خروج از استان خوزستان دریافت کنند.
وی ادامه داد:خودروهای اروندی که تاکنون از یک ماه مرخصی استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور مرخصی یک ماه دیگر مرخصی خودرو را تمدید یا مرخصی جدید دریافت کنند و از این پس مرخصی ۲ ماهه خودروهای پلاک اروند قابل اجراست .

برخورد قانونی با خودروهایی که بدون مرخصی تردد کنند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان افزود: خودروهای دارای پلاک اروندی به هیچ عنوان بدون دریافت مرخصی و مجوز در سایر استان‌های کشور اجازه تردد ندارند و در صورت مشاهده پلیس با رانندگان این خودروها برخورد قانونی خواهد کرد .
وی ادامه داد:مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامت شهروندان بوده و برخورد پلیس تنها برای حفظ سلامت رانندگان و سرنشینان است.
به گزارش اروندپلاک به نقل از ایرنا ،۱۹ مرداد سالجاری استاندار خوزستان اعلام کرد : با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان و لزوم رفاه حال و درخواست مکرر شهروندان، با مکاتبات و پیگیری صورت گرفته مجوز رسمی افزایش مرخصی خودروهای پلاک اروندی از یک ماه به ۲ ماه در سال از سوی گمرک ایران صادر شد .

مدارک مورد نیاز برای دریافت مرخصی خودروهای پلاک اروند

مدارک مورد نیاز برای گرفتن مرخصی خودروهای پلاک اروندی شامل اصل و کپی پروانه سبز گمرکی (پروانه تردد)،اصل و کپی تمام مدارک خودرو (برگه شناسنامه خودرو، بیمه نامه، کارت خودرو)، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو (صاحب سند) ، نداشتن خلافی از پلیس +۱۰( مدت اعتبار خلافی تا هفت روز)، کپی مدارک شناسایی مالک و ضامن خودرو، و چک معتبر بانکی برای تضمین است.
به گزارش ایرنا بیش از ۳۰ هزار خودروی پلاک اروندی در سطح خوزستان تردد می‌کنند.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

5 نظرات
  1. محسن می گوید

    سلام من از۷اسفند۹۸ مرخصی کرفتم تا۷فروردین۹۹ ولی باتوجه به شیوع کرونا نتوانستن به مسافرت بروم والان هم مرخصی من تمام شده وکمرک خرمشهر هم تعطیله که پلاکهایم را تعویض کنم تکلیف من چیه

  2. نویسنده.شهروند می گوید

    سلام.
    کسی از مرخصی خودروهای برند آمریکا خبر داره.؟؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام عزیز مرخصی خودروهای پلاک اروند با برند امریکایی همچنان ممنوع است

      1. نویسنده.شهروند می گوید

        سلام.برای پیگیری جایی هست مراجعه کنیم.

  3. حورا می گوید

    دستتون درد نکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.