✅انواع مشکلات رایج بد کارکردن در حالت گاز (خودرو های گازسوز)

ریپ زدن در حالت گاز:
✔️در صورتی که خودرو در حالت بنزین بدون مشکل کار می کند ولی در حالت گازسوز ریپ می زند، احتمال دارد انژکتورهای گاز خودرو خراب باشند . برای تست انژکتورها بهترین راه لمس شیلنگهای خروجی از انژکتورها به منیفولد خودرو می باشد . اگر پاشش همه انژکتورها زیر دست احساس شد(چگونگی اینکار در شکل پایین همین پست مشخص گردیده) ، آنها سالمند در غیر اینصورت یک یا چند انژکتورِ معیوب مشخص می گردد. قطعه انژکتورها می بایست به طور کلی تعویض گردد.

ریپ زدن در حالت گاز :
✔️همانطور که می دانید هنگام تغییر فشار گاز، دمای آن به شدت کاهش می یابد و امکان یخ زدن گاز داخل رگولاتور وجود دارد . برای جلوگیری از این امر لوله های آب گرم که از شیلنگهای رادیاتور بخاری انشعاب یافته اند، از داخل رگولاتور عبور یافته اند. در صورت وجود هوا در سیستم خنک کننده خودرو یا گرفتگی لوله های ورودی، خروجی به رگولاتور دمای داخل رگولاتور مناسب نبوده و باعث تغییر دبی گاز خروجی شده و باعث عدم یکنواختی نسبت سوخت به هوا و در نتیجه بدکارکردن موتور و ریپ زدن آن می شود.پس رگلاتور باید کاملا داغ شود.

فشار گاز خروجی از رگولاتور تنظیم نیست :
✔️با دستگاه عیب یاب فشار خروجی را بررسی
نمایید و در صورتی که کمتر از ٢ بار بود، با چرخاندن پیچ تنظیم (واقع شده بر بالای رگولاتور ) فشار را تنظیم نمایید.
فیلتر مسدود شده است:
✔️ بـه منظور جلوگیری از ورود ذرات به داخل ریل انژکتور و خرابی نشیمنگاههای انژکتور درورودی ریـل انژکـتور از یـک فیلـتر اسـتفاده شـده است که این فیلتر قادر است ذرات ۸۰ میکرونی موجود در گاز را جذب نماید. پس از مدت زمان مشخص(۴۰۰۰۰) این فیلتر باید تعویض گردد.
سنسور فشار-خلا ایراد دارد:
✔️در صورتی که این سنسور معیوب باشد، اطلاعات فشار خروجی از رگولاتور به صورت نادرست به ECU گاز ارسال می گردد و گرچه فشار خروجی از رگولاتور ٢ بار باشد ولی ECU این فشار را کمتر یا بیشتر از این مقدار دانسته و اجازه تبدیل به حالت گاز را نمی دهد.

سنسور دمای آب ایراد دارد :
✔️در صورتی که سنسور دمای آب ورودی رگولاتور ایراد داشته باشد، اطلاعات دمای آب نادرست به ECU ارسال شده، باعث می شود علیرغم رسیدن دما به حد لازم، خودرو به حالت گاز تبدیل نشود .(یا در حالی که هنوز دما به حد لازم نرسیده، خودرو به حالت گاز تبدیل شود و این باعث بد کارکردن موتور می شود)

57 نظرات
  1. حسین می گوید

    ماشین پراید مدل ۸۹ از گاز الپیجی استفاده میکنم روی بنزین خوب کار میکند ولی روی گاز به محص کم گاز خوردن سریع خاموش میشود

  2. تورج می گوید

    سلام.موتور ماشین روی بنزین بخوبی کار میکند ولی روی سی ان چی موتور ریپ میزند ولی خاموش نمیشود. دور بالا موتور کمتر ریپ می زند.شمع ها را عوض کردم.انژکتور را شستشو دادم.

  3. حامد می گوید

    آردی انژکتوری دارم.رو بنزین خوب کار میکنه اما حالت سی ان جی گاز نمیخوره گاهن خاموش میشه.ینی وقتی سرعتم بالا میره تقه میخوره و گاز نمیخوره.در ضمن در حالت گازسوز موتور بخار میکنه ولی رو بنزین نه.دلیلش لطفا بگید

  4. مسعود می گوید

    سلام من پژو۴۰۵ دوگانه کارخانه دارم، توی هوای سرد رگلاتورش یخ میزنه و کشش گاز کم میشه یا اصلا خاموش میشه، میکانیک گفت باید رگلاتورت رو عوض کنی و یا هیتر ببندی بهش، چون مخصوص سردسیر نیست، سوال من ایننه آیا با پشم شیشه بستن به زگلاتور میشه قضیه سرد شدن رو حل کرد یا باید حتما عوض بشه؟

  5. مهدی می گوید

    سلام
    گاز ال پی جی نصب کردم رو ۲۰۶ با ایسیو والئو رو بنزین هیچ مشکلی نداره ولی وقتی میزنی رو گاز ب محض برداشتن پا از پدال گاز خاموش میشه
    لطفا راهنمایی کنین ممنون

  6. ابراهیمی می گوید

    با سلام سمند ال ایکس دوگانه بیرون دارم رو حالت گاز در حالت درجا اگزوز پرت پرت میکنه رگلاتور را یکبار دادم سرویس یکماه خوب بود الان بازم همونجوری شده . ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.