کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

کیا سرانجام نسخه پایه هیبریدی کراس‌اوور جدید خود با نام نیرو را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرد. این خودرو از این جهت اهمیت دارد که زیربنا و ساختار آن از ابتدا به‌عنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده و با خودروهای بنزینی دیگر که در نسخه هیبریدی هم ارائه می‌شوند، تفاوت دارد. این مسیری است که تویوتا با پریوس پیموده و اکنون دیگران نیز در حال ورود به آن می‌باشند.

2017 Kia Niro hybrid 104 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

نیرو نام خود را از کانسپتی گرفته که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شده بود. این خودرو که کیا آن را HUV یا hybrid utility vehicle می‌نامد برای ارائه بهتری عملکرد در مصرف سوخت همراه با تجربه رانندگی جذاب، کاربردی و مهم‌تر از همه با طراحی مناسبی که هیبریدی بودن خود را فریاد نمی‌زند، شکل گرفته است.

2017 Kia Niro hybrid 107 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس 2017 Kia Niro hybrid 103 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

پلتفرم اختصاصی این مدل ساب کامپکت، ویژه خودروهای سازگار با محیط زیست کیا و هیوندای توسعه یافته که در هیوندای ایونیک نیز به کار می‌رود. این پلتفرم به آسانی برای خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین قابل تعمیم است. ضریب آئرودینامیکی این خودرو تنها ۰.۲۹ است که برای یک خودروی کراس‌اوور کم‌نظیر است.

2017 Kia Niro hybrid 112 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس 2017 Kia Niro hybrid 113 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

قدرت بخش مدل نیرو، یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت GDI است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور در کنار یک موتور الکتریکی ۴۳ اسبی، درمجموع خروجی ۱۴۶ اسب بخار و ۳۶۴ نیوتن‌متر را برای پیشرانه به همراه می‌آورد.

2017 Kia Niro hybrid 122 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

قدرت پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتری‌های ۱.۵۶ کیلووات ساعتی نیز از نوع لیتیوم یون پلیمر سبک بوده و در زیر صندلی‌های عقب جاسازی شده‌اند.

2017 Kia Niro hybrid 1011 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

کیا نیرو با استفاده گسترده از آلومینیوم در قسمت‌های درب موتور و درب عقب و عناصر سیستم تعلیق و حتی کالیپرهای ترمز، توانسته در وزن صرفه‌جویی مناسبی را رقم بزند. حتی باتری ۱۲ ولت سنتی خودرو نیز حذف شده و وظیفه آن به باتری‌های ولتاژ بالای لیتیوم یون پلیمر خودرو سپرده شده است. به گفته کیا، در این خودرو روی راحتی، فضای جادار و آرامش کابین توجه زیادی شده است. در قسمت‌های مختلف اتاق و ستون‌ها و کف خودرو از عایق‌های چندلایه‌ای استفاده شده که میزان ورود صدا به کابین را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهند.

2017 Kia Niro hybrid 121 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس 2017 Kia Niro hybrid 125 516x3151 - کیا نیرو 2017 ، یک کراس‌اوور هیبریدی تازه‌نفس

همچنین در این خودرو از سیستم‌های کمک‌راننده و فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط جاده، هشدار ترافیک از پشت، سیستم رانندگی خودکار، راهنمای سرازیری برای بازیافت انرژی و امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی سازگار با آندروید اتو و اپل کارپلی همراه با نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و ماهواره‌ای بهره گرفته شده است.

در حالی که عملکرد خودرو هنوز تأیید نشده اما کیا می‌گوید که این خودرو مصرف سوخت ۴.۷ لیتری را هدف قرار داده که بسیار نزدیک به مصرف سوخت تویوتا پریوس جدید است.
هنوز از سایر توانایی‌ها و قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.