بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

پژو ۲۰۰۸ یک SUV جمع و جور،  پویا و بی نظیر و تجربه رانندگی منحصر به فرد و لذت بخش برای شما فراهم می آورد.طراحی خاص از  ویژگی های  پژو ۲۰۰۸ مدب ۲۰۱۷ است که بخوبی در آن قدرت اضافه شده و نیرومندی و توانمندی را برخ می کشد . رینگ های آلیاژی جدید ۱۷ ”  ۱۰ پر سفید و سیاه ، جلو پنجره مشبک عمودی جدید مشکی و وجود صفحات و زه  محافظ در دور تا دور بدنه ،سقف موج دار و سانروف زیبا ، قالب ریزی سازه های درب عقب و نصب یک اسپویلر با طراحی پیچیده همه و همه ظاهر این خودرو را بسیار زیبا و اسپرت کرده اند.  چراغ جلو با رنگ زمینه مشکی و عقب با طرح پنجه  ۳D به این زیبایی می افزاید.

Peugeot 2008 2017 1280 04 - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

سیستم های کنترلی در  پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از نوع های سیستم کنترل کشش پیشرفته است که در مدل  بنزینی و نسخه دیزل موجود است همچنین سیستم انتخاب حالت رانندگی در این خودرو شما را در وضعیت های رانندگی مختلف مثلا در گل و لای و برف کوهستانی و همچنین حالت اسپرت همیاری می کند.لاستیک بکار رفته در  پژو ۲۰۰۸  از نوع لاستیک گودیر  ۴ فصل است که برای تطبیق پذیری در تمام فصول و شرایط آب و هوایی امکان پذیر  است.

Peugeot 2008 2017 1280 0a - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

در داخل خودرو از روکش های چرم مشکی با دوخت دوخطه قرمز رنگ بهره می برد .تمامی دستگیره ها و فریم های دور دیچه کولر خودرو و همپنین رکاب ها از جنس کروم هستند چیزی که بیشتر می توانید آن را در خودرو های لوکس مشاهده کنید.فرمان حالت اسپرت دارد و در روی خود دکمه های کنترل مولتی مدیا را مشاهد می کندی.در پشت فرمان و در بین کیلومتر شمار و دورسنج آنالوک یک صفحه نمایش نشان دهنده اطلاعات اصلی خودرو وجود دارد که اطلاعات مورد نیاز راننده مثل دما ها و فشار ها و همچینن مصرف را نشان می دهد.زیرتر از فرمان یعنی پدال های ترمز و گاز خودرو از جنس کروم هستند.

Peugeot 2008 2017 1280 2f - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

در وسط کنسول جلوو اهرم های دنده و ترمز دستی از نوع خلبانی و شیک خود نمایی می کندکه باز هم از جنس چرم مشکی و نوار های کروم تشکیل شده است.در فاصله بین دو اهرم کنترل حالت رانندگی قرار دارد که قبلا به آن اشاره کردیم.طراحی کلی داشبورد ساده است و کاربر پسند ولی در عین سادگی در قسمت پایینی داشبودر از طرح دایره دار برجسته ساخته شده است.در داخل اتاق پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ جعبه ذخیره سازی درب جلو ، فضای دستکش، جعبه و نگهدارنده فنجان کنار دنده، محفظه ی ذخیره سازی کنسول ،  جیب در پشت صندلی های جلو وجود دارد و نیاز شما را به فضای لازم برای قرار دادن اشیائ خود فراهم می آورد.

 سیستم اتصال به تلفن همراه نیز فراموش نشده و  شامل ویژگی های صفحه نمایش جدید به همراه سیستم MirrorLinkTM یا اپل Carplay® است که به این وسیله شما تلفن همراه خود را بر روی این صفحه مشاهده می کنید که می تواند سبب دقت بیشتر راننده شود.پژو ۲۰۰۸ باعث می شود سفر شهری آسان تر شود. فن آوری ترمز فعال شدت تصادفات را کاهش می دهد و حتی کمک می کند تا از آنها اجتناب کنید. فن آوری کمک پارک   automatises  به همراه دوربین عقب که  ابعاد خودرو بر روی صفحه نمایش به منظور تسهیل مانورنشان می دهد روند پارک خودرو را بشدت آسان می کند.

درون کابین از آخرین نسخه سیستم i-Cockpit استفاده شده است. یک کنترل در کنسول وسط امکان انتخاب حالت‌های رانندگی در وضعیت معمولی، برفی، ماسه‌ای و فعال نمودن ESP را میسر می‌سازد. سیستم سرگرمی خودرو برای پشتیبانی از MirrorLink و اپل CarPlay ارتقا یافته است. بعلاوه ویژگی جدید کروز کنترل تطبیقی برای افزودن امکان ترمز خودکار در ترافیک و حرکت با سرعت پایین نیز به‌عنوان یک ویژگی ایمنی پیشگیری از تصادف در ترافیک پیش‌بینی شده است.

Peugeot 2008 2017 1280 05 - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۶ دارای موتورهای  یورو ۶ PureTech و BlueHDi است، ک هم دستی و هم اتوماتیک در دسترس است.خطوط تیز و منحنی های بدنه به رنگ قرمز  که برای اولین بار در پژو ۳۰۸ ورزشی دیده شده بود در این خوردو نیز آمده است. البته رنگ های  زمرد و  کریستالنیز اضافه شده  است.  مشتریان ادر مجموع می توانند  انتخاب نه رنگ از جمله پنج رنگ  فلزی، یک رنگ   مروارید گون و یک رنگ لاکی را در دسترس داشته باشند.

Peugeot 2008 2017 1280 20 - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

به منظور افزایش ایمنی در مناطق شهری، پژو ۲۰۰۸ است با تکنولوژی فعال شهر ترمز، سیستم ترمز شهری خودکار زمانی که خطر برخورد وجود دارد مجهز شده است. این دستگاه کمک می کند تا کاهش شدت حادثه و یا حتی از آن اجتناب در دسترس نباشد. برای این کار، یک حسگر لیزری با برد کوتاه (تکنولوژی LIDAR) در قسمت بالای شیشه جلو اتومبیل نصب شده است، برای تشخیص موانع مانند در حال حرکت و یا وسیله نقلیه ثابت، سفر در همان جهت و در همان خط بهره می برد.صفحه نمایش لمسی (پارکینگ موازی و یا خروج فضای پارکینگ)،، سنسور التراسونیک اندازه گیری ابعاد فضاهای موجود ، سیستم فرمان برقی، ، دوربین عقب ،کمک پارک،کمک هیل از دیگر امکانات داخلی این خودروست.

Peugeot 2008 2017 1280 1f - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

بدنه  آیرودینامیک و سبک پژو ۲۰۰۸ نسبت به مدل سال قبلی و همچنین استفاده از موتور های   یورو ۶ سبک وزن جدید باعث می شودعلاوه بر افزایش قدرت و شتاب خودرو سوخت این خودرو نیز بهینه شود  و   مصرف سوخت و انتشار CO2 و آلاینده ها از ۱۱۵ به ۹۰ در هر کیلومتر کاهش یابد.

Peugeot 2008 2017 1280 1d - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

 پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در زیر کاپوت خودرو هم تغییراتی انجام داده است و. موتور ۳ سیلندر با حجم ۱.۲ لیتر با نام Pure Tech 81 اسب بخار قدرت تولید می کند و به عنوان نمونه پایه برای این خودرو در نظر گرفته شده است.با این حال برای نسخه مونتاژی در داخل کشور استفاده از یک موتور ۱.۶ لیتری و ۱۲۰ اسب بخاری مشترک با مدل های ۲۰۸ و ۳۰۱ نیز مورد استفاد قرار می گیرد.

 Peugeot 2008 2017 1280 09 - بررسی تخصصی پژو 2008 مدل 2017

جعبه دنده این مدل هم می تواند نسخه ۵ دنده دستی یا ۵ دنده اتومات باشد. موتور توربوشارژ شده با قدرتهای ۱۰۸ یا ۱۳۰ اسب بخاری هم عرضه می شوند و به صورت استاندارد از سامانه Start/Stop بهره می برند.موتور توربو کم قدرت تر می تواند از دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتومات بهره ببرد. اما نسخه توربو قوی تر به صورت اختصاصی از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده خواهد کرد.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و  نویسنده سایت اروند پلاک

6 نظرات
  1. اا.ک می گوید

    موتورگیربکس وآپشنهای پژو۲۰۰۸معلوم شدچی هست

  2. ایرج می گوید

    موتورگیربکس وآپشنهای پژو۲۰۰۸معلوم شدچی هست

  3. مجید می گوید

    ۲۰۸ gt lineکی میاید

  4. محمد می گوید

    همین مدل در ایران عرضه میشه؟ اگر نه با این مدل چه تفاوتی داره؟

  5. محمد می گوید

    قیمت این ماشین الان چقدر؟؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام قطعی نشده ولی چیزی بین ۱۳۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو هست در مدل های پایه و فول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.