وقتی مرسدسبنز سدان کامپکت CLA را برای سال ۲۰۱۴ عرضه کرد، سر و صدای زیادی در بازار خودرو بهوجود آورد؛ اینکه چگونه این کمپانی توانسته شرایطی را برای خرید یک «مرسدسبنز» جدید با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار فراهم کند (البته به غیر از هزینه تحویل در مقصد).
ولی در همین حال، هیچکس به سراغ مدل پایه CLA ها با قیمت ۳۰ هزار و ۸۲۵ دلار نرفت. آپشنهای پیشرانه، پکیجهای طراحی و دیگر تجهیزات اضافی باعث میشدند که قیمت نهایی خودروی مشتریان به میزانی فراتر از قیمت پایه تبلیغات مرسدسبنز برسد. سال گذشته، قیمت مدلهای CLA که از نمایندگیها خارج میشدند، به طور متوسط برابر ۳۷۷۸۶ دلار بود. این موضوع باعث شد تا در مورد هزینه آپشنهای سایر خودروها نیز کنجکاوی ایجاد شود. در ادامه با کمک اطلاعات قیمت از وبسایت TrueCar، خودروهایی بررسی شدهاند که به طور متوسط، با انتخاب آپشنها به میزانی بالاتر از قیمت پایه معامله شدهاند.
طبیعی است که خودروهای سوپراسپرت و یا فوقلوکس به دلیل آپشنهای بسیار گرانقیمت آنها، در این بررسی گنجانده نشدهاند. در این بررسی مشخص شد که قیمت پایه یک پورشه ۹۱۱ با قیمت میانگین ۹۱۱ های فروخته شده نزدیک ۵۳ هزار دلار تفاوت دارد.
از آنجایی که کلاس خودرویی تأثیر زیادی در این آمار داشته، در این لیست، انواع مختلف وسایل نقلیه به صورت مستقل ارائه شدهاند. این مدلها، احتمالاً سودآورترین محصولات کنونی صنعت خودرو هستند.