فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی

فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی

بوگاتی (به انگلیسی: Bugatti) یک شرکت خودروسازی فرانسوی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر نابغه ایتالیایی به ناماتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تاسیس شد.

اتوره بوگاتی از خانواده‌ای هنرمند بود که خودش نیز هم در زمینه هنر و هم در زمینه طراحی صنعتی فعالیت می‌نمود. همچنین وی به‌علت پیروزی‌هایی که در مسابقات اتومبیلرانی بدست آورده بود نیز، مشهور بود.

150px Bugatti logo.svg 1 - فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی
فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی

با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های هم‌دوره خود، با افت تولید مواجه شد. تا سال ۱۹۴۷ که اتوره بوگاتی درگذشت، این کمپانی بیش از ۸۰۰۰ خودرو تولید کرده بود. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ بوگاتی آخرین مدل خود را تولید نمود و در سال ۱۹۶۳ عملأ تولید این شرکت، متوقف گردید.

در دهه ۱۹۹۰ کارخانه بوگاتی با سرمایه یک کارآفرین ایتالیایی برای تولید محدود خودروهای اسپورت، بار دیگر راه‌اندازی شد. شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و امروزه تحت مدیریت این کمپانی آلمانی، فعالیت می‌نماید.

635688705774751681 - فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی
فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی

یکی از سه دستگاه خودرو بوگاتی ویرون نسخه گرند اسپرت Vitesse Meo Costantini در نمایشگاهی در دبی به فروش می‌رسد.

این خودرو سومین مدل از نسل سوم ویرون افسانه‌ای است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.
همانطور که از نام این خودرو برمی‌آید، مئو کونستانتینی ادای دینی به صمیمی‌ترین دوست اتور بوگاتی، بنیانگذار این شرکت و مدیر تیم مسابقه بوگاتی است. همانند دیگر مدل‌های نسخه افسانه‌ای ویرون، این خودرو نیز براساس سریع‌ترین کانورتیبل دنیا ساخته شده و قیمتی در حدود ۲/۹ میلیون دلار دارد.

635688705774439680 - فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی
فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی
635688705774907681 - فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی
فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی

نکته جالب درباره این خودرو، کارکرد ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتری‌اش است. با این کارکرد، اما هیچ لکه و خالی روی خودرو مشاهده نمی‌شود و درخشش اعجاب انگیزی دارد. رنگ بدنه آبی و ترکیب شدنش با رنگ براق و کروماته، نمایی بسیار زیبا و مجلل به این خودرو داده است. طراحی داخل اتاق هم از ترکیب چرم مشکی و قهوه‌ای و در کنتراست با دوخت آبی آن، بسیار چشمگیر است.

635688705775063681 - فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم 9/5میلیاردی
فروش بوگاتی ویرون دست‌دوم ۹/۵میلیاردی

در کنار طراحی زیبای داخلی و خارجی این بوگاتی، بخش مکانیکی آن هم مانند دیگر بوگاتی‌ها شگفت‌آور است. موتور کواد توربوشارژ ۸ لیتری ۱۶ سیلندر نیروی معادل هزار و ۲۰۰ اسب بخار تولید کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر مئو در ۲/۶ ثانیه به‌دست می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.