Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque

Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque

لندرور، (به انگلیسی: Land Rover) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که به جهت ساخت خودروهای چهارچرخ محرک، مشهور می‌باشد.

شرکت لندرور هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه جگوار لندرور به‌شمار می‌آید و از سال ۲۰۰۸ متعلق به کمپانی هندی تاتا موتورز می‌باشد، که خودشرکت تابعه‌ای از گروه تاتا محسوب می‌شود.

ریشه‌های تاسیس این شرکت به سال ۱۹۴۸ باز می‌گردد، که موریس فردیناند ویلکس؛ رییس هیئت مدیره وقت گروه روور با هدف تولید خودروهای چهارچرخ محرک، اقدام به طراحی و راه‌اندازی خط تولید لندرور نمود.

LandRover.svg  - Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque

شرکت روور در آن زمان خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی لیلاند موتورز به‌شمار می‌آمد، تا اینکه در سال ۱۹۶۷ بریتیش لیلاند شرکت روور را تصاحب نمود. در ۱۹۹۴ در پی خریداری روور توسط ب ام و، برند لندرور نیز به این شرکت آلمانی واگذار گردید. در سال ۲۰۰۰ برای نخستین بار، مدیریت کمپانی ب‌ام‌و اقدام به جداسازی برند لندرور، از شرکت روور نمود. در اواخر سال ۲۰۰۰ لندرور به‌عنوان یک برند و شرکت مستقل، به کمپانی فورد فروخته شد.

در ۲۰۰۸ در حالی که شرکت‌هایی چون ماهیندرا، تاتا موتورز، مدیریت سرمایه سربروس، تی‌پی‌جی کپیتال و شرکت مدیریت آپولو، خواهان خریداری لندرور بودند، سرانجام شرکت فورد، دو شرکت زیرمجموعه خود، یعنی جگوار کارز و لندرور را بطور همزمان، به تاتا موتورز واگذار کرد.

در ماه ژوئن ۲۰۰۸ در پی ادغام جگوار کارز، لندرور و رنجرور، گروه جگوار لندرور، تحت مدیریت تاتا موتورز تشکیل شد. شرکت لندرور تا ماه مارس ۲۰۱۲ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از جگوار لندرور، شمار ۲۵۱٫۶۳۲ دستگاه خودرو تولید نمود. لندرور تاکنون مدل‌های زیادی را عرضه کرده و هم‌اکنون ۳ مدل از این شرکت بنام‌های لندروور دیسکاوری، لندرور دیفندر و لندروور فری‌لندر، در خط تولید کارخانه‌های لندرور قرار دارند.

465 - Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
465 2 - Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque

بی‌شک همه از مهارت شرکت های خودروسازی چینی آگاهی دارند، چین Macan را تولید کرد که کاملا مشابه پورشه کاین بود. این تشابه آنقدر زیاد بود که پورشه نسبت به این شرکت خودروسازی برخورد قانونی کرد. اکنون در کمال ناباوری Land Wind X7 که بسیار شبیه لندروور Evoque می‌باشد، قرار است که اواسط امسال به بازار عرضه شود.

465 1 - Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
465 3 - Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque
Land Wind X7 ؛ کپی جدید لندروور Evoque

در سال ۲۰۱۴ کمپانی لندروور به طور رسمی از شرکت خودروسازی چینی شکایت کرد، اما با این وجود تولید این خودرو متوقف نشد و X7 در نماشگاه خودرویی ۲۰۱۴ به نمایش در آمد. ولی گزارش‌ها حاکی از این است که عرضه این خودرو به دلایل نا معلومی به تعویق افتاده است. به عقیده بسیاری این تاخیر از سوی کمپانی لندروور بر این شرکت اعمال شده، اما دلایل قانونی برای اثبات آن وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.