تردد خودروهای اروندی در سراسر استان کماکان آزاد است

مشاور استاندارومدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان گفت: مردم عزیز استان نگران نباشند وتردد خودروها ی اروندی در سراسر استان کماکان آزاد است و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

اخیرا وب سایت مشرق نیوز فایل صوتی مصاحبه ای  با دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور را در خروجی وب سایت خود قرار داده است ، گذشته از اصالت این فایل صوتی و اهدافی که مشرق نیوز از ارسال اینگونه اخبار دارد نکاتی قابل تامل در این مصاحبه وجود دارد . 

  1. اصل فایل صوتی با متن منتشر شده در خروجی مشرق نیوز تناقض دارد و مشرق نیوز برداشت خود را در آن دخیل کرده است. 
  2. در این مصاحبه دکتر الهام امین زاده در پاسخ به دو سوال پرسش کننده در شرایطی که کاملا مشخص است از جزییات موضوع بی اطلاع است از پاسخ قطعی خودداری نموده و فقط به این جمله بسنده می کند . “هر محدوده ای را که قانون تعریف می‌کند”

به گزارش اروند پلاک ،  مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان گفت : مردم عزیز استان نگران نباشند وتردد خودروها ی اروندی در سراسر استان کماکان آزاد است و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

جمال درویش مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان افزود : از روزی که این تصمیم گرفته شد خیلی ها باور نمی کردند این مسله اجرایی شود. بعد از اجراشدن نیز تعداد زیادی از مردم استان خوزستان از این مزیت بهره مند شدند و تاثیر خوبی هم در روحیه و نشاط آنان داشت.

وی خاطرنشان کرد: هراز گاهی شاهد آن هستیم عده ای با غرایض شخصی یک موجی راه می اندازند وهمانگونه که خود مردم شاهد بوده اند این موج ها می خوابد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه قبل از هر تصمیمی زوایای مسایل به خوبی بررسی شده و از نظرات کارشناسان مربوطه نیز استفاده می شودتصریح کرد:موضوع بلامانع بودن تردد خودروهای اروندی  در سراسر استان پس از برگزاری جلسات و بررسی  های زیادی گرفته شده است.

وی اظهار کرد:همانطور که استاندار محترم خوزستان بارها گفته اند همواره تلاش شده است در راستای بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم استان اقدام شود و از تمام ظرفیت ها و فرصت ها نیز استفادی میشود و ما از تصمیماتی که در جهت توسعه و رفاه حال مردم استان گرفته می شود ابایی نداریم.

درویش تصریح کرد رفاه حال شهروندان و تقویت معیشت آنان از مهم ترین اهداف دولت است و نظام جمهوری اسلامی نیزهدفی جز سعادت و رضایت مردم ندارد.

مشاور استاندار خوزستان ادامه داد: افزایش محدوده تردد باعث افزایش ارتباط ابادان و خرمشهر با سایر نقاط استان شده است.

وی گفت : بسیاری از کسانی که از این خودروها استفاده می کنند از اقشار مختلف مردم،نخبگان، کارمندان دولت،اساتید دانشگاه،قضات و…می باشند و خطاب کردن مردم مظلوم خوزستان که در جنگ تحمیلی متحمل آسیب های زیادی شده و آواره گی های زیادی نیز کشیده اند وبا شرایط سخت آب و هوایی و مشکلات محیط زیستی نیز مواجه اند با الفاظ ناشایست در شان رسانه ها و برخی مسولان  نمی باشد.

مدیرکل روابط عمو می استانداری در پایان گفت: اینگونه رفتارها جز اینکه اعتبار این رسانه ها رانزد مردم از بین خواهد برد هیچ سودی نخواهد داشت.

26 نظرات
  1. سپهسالار می گوید

    سلام
    من سوالی دارم واون اینه که اگرعمردولت روحانی تموم شدواستانداروعوض کردن(ظرف حدودا”دوسال آینده)برای تردداین خودروهاچه اتفاقی میفته اون وقت اگه لغوش کردن مالکین این خودروها تکلیفشون چیه اگه کسی ازبچه های استانداری براش امکان داره یه بررسی کنه توی سایت بذاره ممنون میشیم

  2. بامداد می گوید

    مقتدایی عزیز دوست داریم با جان و دل .به نظر من باید کمپین حمایت از استاندار را راه بندازیم دوستان نظر شما چیه ؟

  3. مسعود می گوید

    آقای احمدی و نوری عزیز
    هنوز ممنوعیت مرخصی بالای ۲۵۰۰ سی سی حجم موتور پا بر جاست تو رو خدا صدای ما رو بگوش استاندار عزیز برسونید حداقل یه اصلاحیه ای یه راه حلی.
    آخه کسی با این شرایط ماشینو یک ریال هم از ما نمی خره خوب.

  4. فرهاد می گوید

    طبق خبر نشر شده در سایت منطقه آزاد اروند:
    مقرر شد از خودروی وارد شده در زمان ترخیص بیمه نامه تضمین اخذ نشود و فقط هنگام خروج به سرزمین اصلی و اخذ مرخصی، از آنها برای طول مدت مرخصی، بیمه نامه تضمین اخذ شود.

  5. مهدی می گوید

    پس با این حساب دیگه نیازی به ضامن برای ورود خودرو با پلاک اروند نیست درسته؟

  6. فرهاد می گوید

    با سلام به همه
    به سایت منظقه آزاد مراجعه کردم این لینک http://www.arvandfreezone.com/1394/06/18/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%B6%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85/
    را ببیند
    از این به بعد فقط برای یک ماه مرخصی باید بیمه تضمین داد. قبلا برای کل سال بود

  7. فرهاد می گوید

    سلام
    جناب آقای احمدی من دیروز شنیدم که بیمه تضمین خودرو های اروندی به دستور گمرک حذف شده و از این پس نیازی به بیمه تضمین نیست. این خبر صحت داره؟

  8. علی می گوید

    درود بر آقای مقتدایی،ما مردم خوزستان تا پای جان از شما مسول مردمی حمایت میکنیم.

  9. دزفول می گوید

    دم شما گرم آقای مقتدایی، تو این دوران کمتر مسولی پیدا میشه که برا رفاه حال مردمش خودشو با دیگر مسولین درگیر کنه، ان شاالله که اجر این کارتونو بگیرید، من یه پلاک اروند گرفتم و واقعا ازش راضیم

  10. Mahdi می گوید

    سلام پلاک اروند چه امتیازاتی برای خانوادههای شهدا دارد

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      سلام.برای خانواده شهدای گرانقدر کشور عزیزمان ایران امتیازی در نظر نگرفتند.ملاک جانباز ۷۰ درصد به بالاست.در اصل هدف به سود رسیدن نبوده بلکه استفادع جانبازان و معلولین از خودرو جهت راحتیست.

  11. خوزستانی می گوید

    با تشکر از زحمات فرماندار محترم
    تعداد زیادی از خونواده های استان توی تمام شهرها ماشین اروندی خریدن و حداقل حدود هفتاد میلیون پول دادن، اگر محدودیت گذاشته بشه با یک اعتراض و تظاهرات عظیم مواجه خواهند شد.

  12. مهزیار پیام می گوید

    اقای مقتدایی استاندار عزیزم،،خیلی خیلی دوست داریم، ای کاش رئیس جمهور بشی،،،ممنون

  13. محمد می گوید

    http://alef.ir/vdchzkni-23nw6d.tft2.html?294816
    لطفا دوستان برید و این مطلب سایت معلوم الحال الف رو بخونید کاملا بصورت هدفمند و حرفه ای داره شانتاژ میکنه،نباید اجازه بدیم که این حق مسلم از استان ما گرفته بشه.باید با هم متحد بشیم.من به شخصه خودرو پلاک اروند ندارم ولی اجازه نمیدم این نامردا این کارو بکنن،لطفا بیکار نشینید،دست بکار بشین و گرنه پشیمون میشیم از دست روی دست گذاشتن.

  14. محمد می گوید

    با تشکر از استاندار مردمی و با غیرت خودمون. ایشون نشون دادن که پست و مقام براشون مهم نیست. مهم براشون خدمت به مردمی هستش که با این همه منابع درون استانی, مظلوم هستند. یه سخنی با کسانی دارم که به استاندار ما به خاطر یه امتیاز فقط یه امتیاز که نصیب مردم ما شده دارم. شما که ناراحت تردد ماشین های اروندی در سرتاسر استان هستید از شما می پرسم لااقل وقتی به یه امتیازی که به مردم این استان میدن ناله می کنید حاضر به مصیبت هایی که مردم اینجا باهاش دست به گریبان هستن هم شریک بشید. مثلا گردو غبار، و…..
    چرا وقتی سرچشمه های آب کارون رو تونل میزدن صدای کسی در نیومد. وقتی آب کارون شور و شورتر شد و میشه که نتیجش به ضرر و زیان مردم خوزستانه صدای کسی در نمیاد. میدونید امسال بخاطرگردو غبار و شوری آب، محصول خرمای استان امسال نسبت به پارسال که رتبه اول کشوری رو داشتیم چقدر کمتر شده. میدونید نرخ مهاجرت از استان چقدر زیاد شده. میدونید تبعات این مهاجرت چی هستش. طرف تو تهران دو روز تعطیلی رو می پره میره شمال. ما ده روز تعطیلی هم داشته باشیم باید از خونه خارج نشیم. واقعا برای یه عده متاسفم که نسنجیده حرف میزنن. بهر حال از استاندار عزیز بخاطر مردمی بودنش تشکر می کنیم و براشون آرزوی صحت و سلامت و تندرستی داریم. زنده باد آقای مقتدایی. فرزند خوب خوزستان

  15. مهران می گوید

    حالا اینی ک گفتین یعنی چه؟
    ینی بازم امکانش هست ک برگرده ب همون خرمشهر ابادان؟
    من فک کردم دیگه خوزستان کلا منطقه ازاد شد رفت
    اگه تردد ممنون بشه منکه شوشترم ماشینمو بزنم تو سرم؟
    عجب بدبختیی گیر کردیما

  16. مهرداد می گوید

    از آقای مقتدائی استاندار محترم خوزستان متشکریم.

  17. رضا می گوید

    هر جا که پای لارج و با کلاس بودن و دوستی و پاکی و مردونگی و با حال بودن مردمش باشه اسم آبادان و خرمشهر اولینشه . ازدوران قبل از انقلاب و جنگ و تا الان مردم این دو شهر باعث افتخار ایران و هم استانیاشون بودن. تو برنامه ماه عسل و الان هم تو برنامه خندوانه برای خندیدن تمام مردم ایران تمام فرهنگ و اداب و رسومشون رو به استهزاء و لودگی میگیرن ولی نه کسی پمپ بنزینی آتیش زد و نه راهپیمایی اعتراضی و نه …. الیته اونا هم مثل ما ایرانین و دوست دارن به آداب و مرامشون توهین نشه.. ولی … خلاصه بگم یه کمی از ما جلوترن.حالا هم دارن تنها امتیاز شهرشون رو با بقیه هم استانیاشون تقسیم میکنن و خوشحالن از اینکه مثل پدرانشون آدمای با مرامی هستن و مثل خیلیا نیستن که از خوشحالی بقیه آدما ناراحت میشن بلکه خوشحال هم میشن.راستی میدونستید استاندار خوبمون هم آبادانیه.من خودم دزفولیم وخیلی از اقوام نزدیکم هم از قدیم الایام ابادانین پس بهشون میگم هم به اونا و تمام ابادانیا و خرمشهریا و هم به استاندار خوبمون افتخار میکنم.مقتدایی دوست داریم .

  18. بختیاری می گوید

    واقعا دمت گرم اقای مقتدایی باعث دلگرمی مردم خوزستان شدید منکه خودم بعنوان یه خوزستانی هیچوقت کار ارزشمندی که برای خوزستان کردید رو هیچوقت فراموش نمیکنم. حداقل این تهرانیا بیان ببینن این پلاک اروندیارو یکم بیان سر حال با افادشون وولا منکه عید ساحل داریون بودیم تهرانیا اومدن چنتا از بچه ها شوشتر پلا اروندیاشونو اووردن این تهرانیا داشت چشاشون در میومد هرچند همه تهرانیا منظورم نیست فقط عده ای

  19. فرجاد می گوید

    استاندارد قانون رو عوض نکرده و هیچ دخلی در قوانین منطقه آزاد هم نکرده اون به طور هوشمند انه ای گفته تردد پلاک اروند در استانم آزاده، نگفته که کل استان منطقه آزاد است و نگفت که همه برن بخرن ولی یجوری گفت که هیچکس نتونه باش بحث کنه و این مردم بودن که انقلاب اصلی رو انجام دادن

  20. داود می گوید

    از استاندار محترم و مردمی استان خوزستان متشکریم. این لطفی بابت جبران محرومیتهای استان از جمله گرد وخاکهاو شرجی ها کمتر توسعه ها مرزی بودن ها و در جنگ با خاک یکسان شدنهای شهرهای مرزی استان و جلوگیری از مافیای سودجویان داخلی.

  21. بهروز می گوید

    دم مقتدایی گرم

  22. مقدم می گوید

    استاندار متشکریم : مردم عزیز خوزستان از استاندار با لیاقت خود حمایت کنید . حمایت شما باعث دلگرمی ایشان می شود خوزستان بیشتر از اینها حق به گردن ایران دارد. و حمایت شما باعث می شود استاندار عزیزمان به پشتبانه شما مردم غیور تصمیمات مهم در جهت رفاه مردم بگیرد . من تا کنون ماشین اروندی نگرفتم ولی از این مجوز واقعا خوشحال شدم و در اینده اگر امکان خرید خودرو داشتم حتما پلاک اروند می خرم

  23. مجتبی می گوید

    دمش گرم

  24. عباس می گوید

    بعضیا چشم ندارن مردم خوزستان در رفاه باشن و همیشه دوست دارن با اخبار دروغین باعث هنجار بشن …آقا بخرید حالشم ببرید نوش جانتون حق خوزستانیا بیشتر این حرفاست….

  25. کارگر می گوید

    اصالت فایل صوتی؟
    به نظرتون صدای معاون حقوقی رییس جمهور رو جعل کردن؟!
    جدا از اینکه مردم استان خوزستان دارن از امکانات آبادان و خرمشهر استفاده می کنن
    باید قبول کنید که قانون مناطق آزاد مشخصه و استاندار نمی تونه قانون رو تغییر بده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.