آموزش تشخیص تاریخ تولید لاستیک

آموزش تشخیص تاریخ تولید لاستیک

 انتخاب تایر مناسب برای هر اتومبیل از نکات لازم توجه در زمان خرید تایر است همچنین پی بردن به این نکته که لاستیک خریداری شده در چه تاریخی تولید شده،برای بسیاری میسر نیست.در این مطلب سعی می کنیم راه تشخیص تایر به اصطلاح انباری را از تایر تازه تولید شده مشخص کنیم.موضع مهمی که هم ایمنی اتومبیل را تحت شعاع قرار می دهد و هم کیفیت رانندگی تا میزان زیادی بدان بستگی دارد.

download - آموزش تشخیص تاریخ تولید لاستیک
آموزش تشخیص تاریخ تولید لاستیک

در بازار انواع و اقسام لاستیک ها در ابعاد و کیفیت های مختلف وجود دارند که بسیاری از آنها بسته به تولید داخل یا تولید خارج بودنشان،دست کم ۵ سال در انبار بوده اند و دیگر کیفیت اولیه خودرا از دست داده و ایمن نیستند.

با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان و کیفیت نا مطلوب بیشتر راه ها (پر دست انداز!)و جاده های کشور و عدم رعایت سرعت مطمئنه استفاده از این دسته از تایر ها می تواند باعث بروز حادثه برای بسیاری بشود.از این رو باید موقع خرید لاستیک حتما به شماره های نوشته شده بر روی آن توجه کنیم تا ندانسته،اقدام به خرید تایرهای مانده در انبار (به مدت طولانی) نکنیم.

لاستیک های انباری از لحاظ ظاهری هیچ گونه تفاوتی با لاستیک های نو و تازه تولید شده ندارند،لذا تنها با خواندن شماره مربوط به سال ساخت آنها که در جداره ی بیرونی لاستیک و به صورت یک عدد چهار رقمی درج شده است می توانیم نو و یا کهنه بودن آن را به درستی تشخیص بدهیم.این عدد بر اساس سال تولید و تعداد هفته  است.دورقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می دهد.

مثلا درج عدد ۱۶۰۷ بر روی یک لاستیک بدان معناست که این لاستیک در هفته شانزدهم سال ۲۰۰۷ تولید شده است.اگر این عدد سه رقمی باشد به معنی تولید قبل از سال ۲۰۰۰ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.