مقایسه خودروی اینفینیتی QX30 و دی‌اس 6

QX30 کوچک‌ترین و البته جدیدترین کراس‌اوور اینفینیتی محسوب می‌شود؛ که نسخهٔ تولیدی آن برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵ رونمایی شد. QX30 بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی مرسدس بنز مشترک با مدل‌های A کلاس و GLA ساخته شده است چراکه چند وقتی است گروه رنو-نیسان همکاری‌هایی را با گروه دایملر آغاز کرده است.

همچنین اینفینیتی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ از یک هاچ‌بک کامپکت بنام Q30 رونمایی کرد که پلت‌فرم مشترکی با QX30 داشته و بسیار به آن شبیه است تا جایی که می‌توان QX30 را در اصل نسخهٔ کراس Q30 دانست.

اینفینیتی کراس‌اوور کوچک خود را با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌کند که یکی بنزینی و دیگری دیزل است و ما برای این دوئل نسخهٔ بنزینی را برگزیده‌ایم. این موتور یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

اینفینیتی QX30 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن وجود دارد.

اینفینیتی QX30

Infiniti QX30 1 - مقایسه خودروی اینفینیتی QX30 و دی‌اس 6

دی‌اس ۶

DS 6 1 - مقایسه خودروی اینفینیتی QX30 و دی‌اس 6

سیتروئن چند وقتی است که دی‌اس را به‌عنوان یک برند لوکس مجزا تأسیس نموده و در حال گسترش محصولات آن است. یکی از محصولات این برند نوپا، کراس‌اوور کوچک دی‌اس ۶ است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو دومین محصولی است که با برند مستقل دی‌اس عرضه گردید و برخلاف محصولات سابق دی‌اس، هیچ‌گاه نام و برند سیتروئن روی آن نهاده نشده است.

دی‌اس ۶ روی پلت‌فرم PF2 گروه پژو سیتروئن ساخته شده که با خودروهایی چون پژو ۳۰۰۸، دی‌اس ۵، سیتروئن C4 و… مشترک است؛ اما این کراس‌اوور لوکس فرانسوی صرفاً برای عرضه در بازارهای آسیایی در نظر گرفته شده و PSA فعلاً برنامه‌ای برای عرضهٔ آن در دیگر مناطق ندارد. البته تولید دی‌اس ۶ در فرانسه صورت می‌گیرد.

این خودرو تنها با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو اما در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌شود که ما برای همخوانی با رقیب ژاپنی نسخهٔ قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. این نمونه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. دی‌اس ۶ چند وقتی است که توسط نمایندگی برند لوکس دی‌اس در ایران یعنی آرین موتور، در کشورمان هم عرضه می‌گردد.

مشخصات فنی

اینفینیتی QX30 دی‌اس ۶
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۱۰ اسب بخار ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۲۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو
شتاب صفرتاصد ۶.۲ ثانیه ۸.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر ۲۱۰ کیلومتر
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر (ترکیبی) ۷.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۲ متر ۴.۵۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷ متر ۲.۷۳ متر
حجم صندوق بار ۵۳۸ لیتر ۵۰۰ لیتر
قیمت پایه ۳۰,۹۴۵ دلار ۲۸,۵۰۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.