داخلی‌سازی هیوندای توجیه ندارد

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو اصلاً توجیه اقتصادی ندارد .

رضا رضایی در رابطه با داخلی‌سازی دو محصول هیوندای که در کرمان موتور تولید می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر دو محصول I10 و I20 قرار است سالانه در حدود ۷ تا ۸ هزار دستگاه تولید شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان برای تولید قالب در خودروهایی با تیراژ کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه اصلاً توجیه اقتصادی ندارد، افزود: وزارتخانه تأکید دارد که داخلی‌سازی خودروهای خارجی باید برای حمایت از قطعه‌سازان داخلی از ۳۰ درصد شروع و به مرور افزایش پیدا کند اما این موضوع را نمی‌توان برای تمام خودروهای خارجی ملاک قرار داد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: هم اکنون قطعه‌سازان در حال مذاکره برای تأمین قطعات دو محصول هیوندای هستند؛ اما تا قراردادی امضا نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت و یا حجم داخلی‌سازی ها اعلام کرد.

رضایی پیش از این نیز به تسنیم گفته بود:هنوز داخلی سازی دو محصول ای ۱۰ و ای ۲۰ هیوندای به ۱۰ درصد هم نرسیده که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، صالحی نیا روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی ۳ سیلندر سایپا گفته بود: در قرارداد کرمان موتور و شرکت هیوندای برای شروع کار دستکم ۳۰ درصد از تولید خودروها داخلی سازی خواهد بود و در فاز بعدی تا پایان سال به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.