رکورد تولید ۱۵۰ میلیون خودرو توسط فولکس‌ واگن

درحالی‌که فولکس‌واگن سعی دارد با تمرکز بر خودروهای برقی، مشکلات ناشی از رسوایی آلایندگی را پشت سر بگذارد، این هفته جشن کوچکی برگزار کرد. فولکس‌واگن به رقم تولید کلی ۱۵۰ میلیون خودرو دست یافت و برای گرامیداشت این رویداد، یک دستگاه گلف GTE که کمپانی را به این رقم رسانده است، از کارخانه ولفسبورگ، با بدرقه خاص راهی بازار کرد.

8303e402 8102 4f9c af0c d688f6b6a931 - رکورد تولید ۱۵۰ میلیون خودرو توسط فولکس‌ واگن

فولکس‌واگن پس از ۸۰ سال فعالیت موفق به تولید این تعداد خودرو شده است. این شرکت در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و هم‌اکنون در ۱۴ کشور مختلف، ۵۰ خط تولید دارد.

خودروی GTE نشان‌دهنده تعهد فولکس‌واگن به تولید خودروهای برقی و بیانگر نقش بزرگ مدل گلف، در رسیدن به عدد ۱۵۰ میلیون است. تا سال ۲۰۱۳، فولکس‌واگن ۳۰ میلیون دستگاه خودرو از مدل گلف به فروش رسانده بود و سپس با عرضه نسل هفتم این مدل، این عدد به ۳۴ میلیون افزایش یافت.

همچنین از مدل‌های پولو ۱۷ میلیون دستگاه، جتا ۱۹.۵ میلیون دستگاه و پاسات ۲۰ میلیون دستگاه تولید شده است. مدل دیگری که نقش مهمی در رسیدن به این رقم دارد، فولکس‌واگن بیتل است. تا قبل از توقف تولید آن در سال ۲۰۰۳، بیش از ۲۱.۵ میلیون دستگاه از آن تولید شده بود.

6910a945 8198 4768 9fd2 ef22951a1860 - رکورد تولید ۱۵۰ میلیون خودرو توسط فولکس‌ واگن

کارخانه‌ی ولفسبورگ نیز مهم‌ترین نقش را در تولید خودروهای فولکس‌واگن دارد. از زمان تأسیس این کارخانه در ۷۲ سال پیش، ۴۴ میلیون خودرو در این کارخانه تولید شده است.

تا امروز، فولکس‌واگن بیش از ۶۰ مدل مختلف تولید کرده است و در سال جاری، حدود ۱۰ مدل جدید دیگر به کلکسیون فولکس‌واگن اضافه می‌شود. از سال ۲۰۲۰، عرضه خودروهای برقی .I.D این شرکت، با هدف تولید ۱ میلیون خودرو برقی تا سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

منبع MOTORTREND

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.