در بحث کیفیت باید گفت با توجه به اینکه خودروهای ژاپنی از نظر ظاهری و فنی دوام بیشتر و بهتری نسبت به انواع کرهای دارند، مزدا ۳ گزینه بهتری است؛ گرچه سراتو هم به نسبت قیمت پرداختی کیفیت قابلقبولی ارائه میکند.
همچنین سراتو آپشنال به مواردی مثل نشاندهندههای جدید پشت فرمان، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین و حسگر پارک عقب، پوشش چرمی صندلیها و پدالهای تعویض دنده پشت فرمان مجهز شده که در کنار پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۶ اسب بخاری و جعبهدنده ۶ سرعته خودکار مجموعهای مقرون به صرفه و با قدرتِ مناسب را تشکیل میدهند. در مقابل، مزدا ۳ از گزینههای محبوب بازار ایران است که از پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری و جعبهدنده ۵ سرعته خودکار استفاده میکند و با شتاب اولیه ۹.۲ ثانیهای، سراتو (۱۲ ثانیه) را پشت سر میگذارد.
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی اما با وجود تجهیز به سامانه کنترل پایداری رانندگی (DSC)، چرخش خودکار چراغهای جلو (AFS)، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع دو منطقهای، ۶ عدد کیسه هوا، فرمان الکتروهیدرولیکی و سیستم صوتی بسیار باکیفیت، به دلیل فقدان مواردی مثل صفحهنمایش لمسی داشبورد در پس رقیب کرهای قرار میگیرد. همچنین به تمامی اینها باید وفور قطعات یدکی هردو خودرو در بازار و قیمت بالاتر قطعات مزدا ۳ را هم اضافه نمایید. در مجموع با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، خرید هردو خودرو میتواند انتخاب بهتری نسبت به نمونههای کارکرده باشد و تا چندین سال نیازتان را برطرف سازد. نهایتاً این شمایید که باید بین کیا سراتو با شتاب کمتر و امکانات بیشتر و مزدا ۳ با تجهیزات رفاهی کمتر و کیفیت بیشتر یکی را برگزینید.