طرح جدید برای طبقه‌بندی واردات خودروهای لوکس

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس طرح جدیدی که اعلام کرده‌ایم، ممکن است از این پس به جای اینکه ملاک لوکس بودن خودرو قدرت موتور آن باشد، قیمت خودرو ملاک قرار گیرد.

مجتبی خسروتاج امروز در حاشیه نشست خبری روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران در مورد پیش‌فروش خودرو اظهار داشت: شرکت‌هایی که اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کنند باید از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز بگیرند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بر این اساس شرکت‌هایی که اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کنند حتماً باید اعتبار خود را برای مصرف‌کنندگان مسجل کنند و از سازمان حمایت مجوز بگیرند.

وی بیان داشت: شرکت‌های محدودی تاکنون توانسته‌اند از سازمان حمایت مجوز بگیرند، بنابراین لازم است که مصرف‌کنندگان قبل از اقدام به خرید خودرو از طریق شرکت‌هایی که پیش‌فروش انجام می‌دهند از اینکه شرکت‌ها دارای مجوز هستند اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تأکید بر اینکه اجازه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی براساس قانون داده نمی‌شود، گفت:‌ بحثی در مورد واردات خودروهای لوکس مطرح است تا اینکه خودروی لوکس بجای اینکه بر اساس ظرفیت و قدرت موتور سنجیده شود، بر اساس قیمت آن تعیین شود.

وی افزود: بنابراین سال گذشته از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به هیات وزیران پیشنهاد دادیم تا تعرف خودرو لوکس از قدرت موتور به سمت ارزش تغییر کند و لوکس بودن خودرو صرفنظر از قدرت موتور براساس قیمت آن تعیین شود که ضوابط آن در آئین‌نامه واردات خودرو اعلام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.