23 خودرو لوکس در گمرک مازندران توقیف شد/ ترخیص 130 خودرو لوکس

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در ارتباط با واردات خودروی لوکس توسط یک پیرزن مازندرانی، اظهار کرد: خودروهای توقیف شده برای یک پیرزن نیست، تعداد خودروهای ضبط شده در گمرک استان مازندران زیاد شده است.
وی افزود: در گذشته تعداد این خودروها ۱۰ دستگاه بود که در حال حاضر به ۲۳ دستگاه رسیده است.مدیرکل گمرکات مازندران یادآور شد: بیشتر این خودروها به دلیل بدهی مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و شرکت‌های سوری است و در حال حاضر در اختیار گمرکات استان قرار دارد.

یوسفی‌نژاد با اعلام اینکه گمرک در حال حاضر از ترخیص این کالاها جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: میزان بدهی مالیاتی برای این خودروها در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان است و روند افزایش بدهی برای این واردکننده ادامه دارد.

وی در ارتباط با برخی اخبار مربوط به واردات خودرو توسط یک پیرزن مازندرانی به اسم مخفف “م.د.د”، گفت: این خانم پیرزن نیست، بلکه فرد بی‌بضاعتی است که در روستاهای استان بوشهر زندگی می‌کند، یک واردکننده خودرو، به واردات ۶۶۰ دستگاه ماشین از نوع بنز، بی‌ام‌و و پورشه اقدام کرده که بیش از ۱۳۰ دستگاه از گمرک نوشهر ترخیص شده است، ۱۰ دستگاه به نام این خانم توقیف شده است و مشکل عدم ترخیص آنها بدهی مالیاتی است.

مدیرکل گمرکات مازندران بیان کرد: بدهی مالیاتی تعیین شده برای این خودروها حدود ۱۸ میلیارد تومان طی دو سال گذشته است و با توجه به اینکه جریمه تعلق می‌گیرد، میزان بدهی مالیاتی افزایش پیدا کرده است.

یوسفی‌نژاد در پایان گفت: در صورت عدم اقدام به پرداخت بدهی، خودروها ضبط شده جزو اموال دولتی محسوب می‌شود و سازمان مالیاتی اقدام به فروش این خودروها کرده تا بتواند بدهی خویش را جذب کند.

 

خودرو لوکس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.