از سرگرفته شدن پلاک‌گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند

محمد نظارت شنبه اظهار کرد: از پانزدهم بهمن سال گذشته بدلیل وضع قانون اسقاط خودروهای فرسوده در مناطق آزاد، روند پلاک گذاری خودروها دراین منطقه متوقف شده بود.

وی اظهار کرد: با پیگیری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و با تصویب هیات وزیران، مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی از شرط اسقاط خودروهای فرسوده در قبال واردات خودرو معاف شدند و مجددا پلاک گذاری خودروهای وارداتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

نظارت گفت : با اختصاص ۶ باجه برای مراجعین و افزایش پهنای باند اینترنت، روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ خودرو اروندی پس از پلاک گذاری ترخیص می شوند.

وی افزود : در مرحله اول ترخیص با خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی در الویت کاری است و کار پلاک گذاری خودروهای شش سیلندر تا پایان سالجاری اجرایی می شود.

مدیر گمرک منطقه آزاد اروند گفت:در حال مذاکره با شرکت انبارداری برای دریافت تخفیف بابت انبارداری پنج ماهه برای صاحبان خودروها هستیم.

طبق قانون گذشته به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر ۶ تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین ۶ دستگاه و هشت لیتر به بالا ۱۰ دستگاه خودروی فرسوده اسقاط می شد.

طبق این مصوبه همچنین ۱۰ درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.