بنز در فکر رقابت بیشتر با پورشه

مرسدس-بنز در چند سال گذشته بخش خودروهای تقویت‌شده خود، AMG، را رو در روی پورشه قرار داده است. اولین مدل AMG که به طور مستقیم با محصولات پورشه رقابت می‌کرد، مرسدس-ای‌ام‌جی جی‌تی بود که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد. مدل چهار در جی‌تی که امسال به بازار عرضه می‌شود هم رقیب پورشه پانامرا است.

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، مرسدس-بنز در حال ارزیابی برای انتخاب سومین مدل بخش AMG است. مهندسان و طراحان این شرکت یک مدل اسپرت دو نفره به مدیران کارخانه نمایش داده‌اند که به طور مستقیم با پورشه کیمن رقابت می‌کند.

هفته‌نامه اتوکار (Autocar) گزارش داده موتور این مدل جدید در پشت صندلی راننده قرار دارد، از نظر ظاهری شباهت‌هایی به هایپرکار “پروژه یک” کارخانه خواهد داشت و قیمتش تقریبا نصف مدل جی‌تی و حدود صد هزار یورو است.

به گفته یک مدیر ارشد مرسدس-بنز، این کارخانه به دنبال یافتن راهی است تا از موفقیت تیم مرسدس در مسابقات فرمول یک بهره‌برداری کند. بهترین راه، عرضه یک ماشین اسپرت با قیمتی به نسبت ارزان‌تر است که بیشتر از جاده برای پیست ساخته شده باشد.

توجیه تجاری این پروژه باعث تردید مدیران شده است. گرچه ماشین‌های اسپرت بهترین ابزار برای بازاریابی و مطرح کردن نام خودروسازان هستند، اما پیدا کردن راهی برای کسب سود از فروش آنها ساده نیست. برای نمونه تویوتا و ب‌ام‌و ناگزیر شدند برای صرفه‌جویی در ساخت نسل بعدی مدل‌های اسپرت سوپرا و Z4 با هم شریک شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.