10 نشانه که شما راننده بدی هستید

رانندگی با خودرو آدابی دارد که برای حفط آرامش عابرین و سلامتی سرنشینان خودرو نیاز به رعایت دارد. متاسفانه در کشور ما عدم رعایت این آداب باعث توهم مهارت در رانندگی در فرد می شود. در این مقاله ما با اشاره به ۱۰ نسانه و رفتار که گویای رانندگی سطح پایین، و بد شماست. امیدواریم با محک زدن خود با این معیار ها اصلاح در خود ایجاد کرده و زیبا رانندگی کنیم.

نشانه های راننده بد؛

13582 30 parking fails - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

عدم پارک مناسب خودرو؛

تا حالا حتما برای شما اتفاق افتاده است که با خودرویی با بی ملاحظگی تمام فضای پارک دو خودرو را تصرف کرده است؟فضایی که با اندکی دقت جای مناسب برای خودرویی دیگر را نیز فراهم میشد و دیگر شما راننده بدی نبودید.

رانندگی با کلاچ؛

Drive Manual Step www.koorook.com 3 - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

این یکی فاجعه به تمام معناست،غیر قابل قبول از یک شخصی که به خود میگوید راننده. آموزش رانندگی در ایران و امتحان جهت صدور گواهی نامه غیر قابل قبول است. بدون کمترین دانش و مهارت گواهی را دریافت میکنند که نه تنها جان خود بلکه سایرین را نیز به خطر میاندازند.

لطفا پایتان را از روی کلاچ بردارید.علاوه بر آلودگی زیست محیطی،حرکت خودرو با کلاچ را باید از بیرون ببینید که مثل یک موش نیمه جان نیم جهشی زده و می ایستد. پس تا هنگامی که نیاز به تعویض دنده نیست پایتان را به کلاچ نزدیک نکنید.

ایستگاه تاکسی و اتوبوس؛

69918 l - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

سیستم حمل و نقل عمومی برای تسهیل حرکت در شهر طراحی شده است. اکنون شما با بیرون آوردن خودروی شخصی خود، و پارک در فضای اختصاصی آنها نه تنها حقوق مسافران وسائل نقلیه عمومی را ضایع کرده اید بلکه باعث هرج و مرج در ترافیک نیز شده اید.

لم دادن دست روی دنده؛

shutterstock 268433915 w600 - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

سیستم گیربکس،چه دستی و چه اتومات و چه شیفتر پشت فرمان، طوری طراحی شده اند که در کسری از زمان جابه جا شده و نیرو را از یک چرخ دنده به چرخ دنده دیگر منتقل کند. پس قطعه بسیار حساسی است که در دست رس شما قرار گرفته است. حال با تحمل وزن دست شما احتمال خرابی در قطعات گیربکس چند برابر می شود که هزینه تعمیر فراوانی نیز برایتان در پی دارد. پس راننده بدی نباشید و دستتان را از روی دنده بردارید.

توقف های بی جا؛

hill driving www.ehowtodo.ir  - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

نیش ترمز و نیم کلاچ و نیش گاز؛این راننده باید حکم تیرش صادر شود،یک راننده بسیار بد. افزایش استهلاک خودرو،افزایش مصرف سوخت،به هم زدن ترافیک و . . . از جمله فواید این حرکت است. پس تمامش کنید.

گرفتن اشتباه فرمان؛

DIY back to basics 2 - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

کلاس گذاشتن،پز دادن، نشان دادن مهارت و . . . باعث می شود طوری فرمان را بگیرید که دیگر کنترل مناسبی روی خودرو نداشته باشید. نمیگوییم به شکل ۱۰:۱۰ دقیقه فرمان را بگیرید که از بیرون مثل گلابی در حین رانندگی به نظر برسید ولی حداقل با پا نیز این کار را نکنید یا با یه انگشت و یا چمپاته زدن روی فرمان. یک راننده بد نباشید و ایمن برانید.

رانندگی بی قائده در سرما؛

Toyota Sienna Snow clip - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

گاز زیاد دادن و دور موتور را بالا بردن در سرما بهترین کار برای نزدیک شدن به پایان عمر خودرو و تخریب موتور است. بماند که سر خوردن ماشین و تصادف و . . . . هم بماند. یک راننده بد تا میتواند گاز میدهد پس بد نباشید،یک راننده بد نباشید.

عدم رعایت فاصله طولی؛

1140 cars on snowy road.imgcache.revee5ff19eb10cac931a70e39b41c2514f - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

نزدیک شدن به خودرو علاوه بر گرفتن فرصت واکنش از شما،مانع از دیدن عوارض سطح جاده می شود. حتی در مسابقه هم نزدیک خودروی جلو نشوید،خطرناک است.فقط راننده بدی می تواند خود را در این موقعیت قرار دهد.

دید ضعیف؛

SnowCarLarge - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

یک راننده بد تو شرایطی که دید خوب ندارد رانندگی میکند. نداشتن دید باعث می شود که پیش بینی مناسبی نداشته و دیر یا زود تصادف خواهید کرد.

حواس پرت بودن؛

8687268 211 - 10 نشانه که شما راننده بدی هستید

سروکله زدن با تلفن همراه رایج ترین مدل حواس پرتیه،چیزی که باعث میشه خیلی عالی از عقب به ماشین روبه رو بزنید. این بزرگترین اشتباه یک راننده بده!

در نهایت یک راننده خوب همیشه سعی در بهبود عملکرد خود دارد،مغرور نشده و اشتباه خود را قبول میکند و سعی در بهبود نقص ها و ایرادات دارد. همیشه از خودتون بپرسید که چطور رانندگی کنم تا آسودگی خیال برا خود و سایرین را داشته باشم.

2 نظرات
  1. امید می گوید

    عالی بود!عالی

  2. امید می گوید

    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.