محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهرفرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

200px Peugeot New logo.svg 1 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

در نامگذاری مدل‌های خودروهای شرکت پژو، اندازه عدد سمت راست نشانه نسل خودرو و اندازه عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلا در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازه خودرو را نشان می‌دهد. به عنوان مثال مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی تر است.

ظاهراً پژو به هیچ عنوان حاضر نیست بازار پر منفعت ایران را از دست بدهد. حتی با وجود اظهارات ضد و نقیض فراوان در این شرکت و اینکه ایران سودآوری یا زیان خاصی برای این شرکت به همراه نداشته، مدیرعامل پژو به ایران آمد تا راه برگشت را همچنان باز نگاه دارد.

اعلام و معرفی دو خودروی پژو برای بازار ایران در توافق با ایران‌خودرو در حالی است که بارها پیش از این از مدل‌های جدید پژو برای مونتاژ در ایران در مقاطع گوناگون سخن گفته شده بود. از جمله ون پارتنر و همین کراس اوور ۲۰۰۸. آیا این بار شاهد تحقق این وعده‌ها خواهیم بود یا باز هم بازی دیگری برای کسب منفعت بیشتر پژو در ایران در جریان است؟

11925 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
21197 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

 

پژو ۲۰۰۸ و پژو ۳۰۱ خودروهای تعیین شده برای مونتاژ در ایران هستند. ۲۰۰۸ یک مینی کراس اوور است ولی ۳۰۱ یک سدان محصول مشترک با شرکت چینی دانگ فنگ می‌باشد.

4700 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
6501 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

 

ماکسیم پیکا مدیرعامل شرکت پژو اوایل هفته جاری در بازدید از شرکت ایران‌خودرو در مورد زمینه‌های جدید همکاری این دو شرکت خودروساز مذاکراتی را با یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو انجام داد که بر این اساس قرار است شرکت پژو برای مونتاژ این دو محصول در ایران برنامه‌ریزی کند.

پژو ۲۰۰۸

این کراس اور بر پلت فرم پژو ۲۰۸ ساخته شده و با داشتن ۴.۱۶ متر طول و ۱.۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می یابد.

بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند.

peugeot 2008 02 1024x731 - محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران
محصولات جدید کمپانی پژو برای بازار ایران

برای پیشرانه، پژو از دو موتور ۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم ۱.۲ لیتر باقدرت ۸۱ اسب بخار و دیگری باحجم ۱.۶ لیتر باقدرت ۱۱۸ اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا ۱۰۹ اسب و ۱۲۸ اسب افزایش می یابد. اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور ۱.۴ لیتری ۶۷ اسبی به همراه یک موتور ۱.۶ لیتری ۹۱ (تا ۱۱۳) اسبی درنظر گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.