تویوتا RAV4 را بشناسید

تویوتا RAV4 را بشناسید

تویوتا، (به انگلیسی: Toyota) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر تویوتا، آیچی قرار دارد. شمار کارکنانشرکت تویوتا در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و در سال ۲۰۱۱ پس از جنرال موتورز و گروه فولکس‌واگن، به‌عنوان سومین شرکت خودروسازی جهان از نظر میزان فروش شناخته شد.

اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت.

Toyota Logo silver.svg  - تویوتا RAV4 را بشناسید
تویوتا RAV4 را بشناسید

شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می‌باشد. سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن وبورس توکیو معامله می‌شود.

کمپانی تویوتا در نیمه اول دهه ۱۹۹۰ میلادی با مدل تقویت شده سلیکا حضور موفقی در مسابقات رالی داشت و پیروزی‌های پی‌درپی را کسب می‌نمود. اکنون تویوتا طی یک اقدام جالب به سمت گونه متفاوتی از مسابقات اتومبیل‌رانی رفته و بدین منظور از یک اتومبیل ویژه که بر اساس SUV راو۴ مدل ۲۰۱۵ ساخته شده پرده‌برداری کرده است.

1 2 - تویوتا RAV4 را بشناسید
تویوتا RAV4 را بشناسید

تویوتا راو ۴ نسخه رالی نسبت به گونه استاندارد راو ۴ کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی داشته و در رقابت‌های رالی آمریکا و در بخش کلاس آزاد تک دیفرانسیل به رقابت خواهد پرداخت. رانندگی با این خودرو بر عهده آقای Ryan Millen که در سال ۲۰۱۴ و در مسابقات Baja 1000 با تویوتا توندرا TRD قهرمان شد، خواهد بود. آقای Ryan Millen پسر Rod Millen که به سلطان آف‌رود مشهور است، بوده و از بچگی در عضویت تیم تویوتا ریسینگ بوده است.

2 1 - تویوتا RAV4 را بشناسید
تویوتا RAV4 را بشناسید

این نسخه ویژه بر اساس تریم LE راو ۴ شکل گرفته و علاوه بر کاهش وزن ۲۲۷ کیلوگرمی تغییراتی از قبیل نصب رول کیج و سیستم تعلیق TEIN در هر دو محور به همراه نصب تایرهای all-terrain بی‌اف گودریچ با سایز ۷۵R15/215 بر روی خودرو انجام شده است. اما تغییری در موتور و گیربکس اتومبیل انجام نشده و انجین این نسخه ویژه همان موتور آشنای ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۲ پوند فوت (۲۳۳ نیوتن‌متر) گشتاور می‌باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.