فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!

فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!

پیش فروش محصول جدید رنو در بازار ایران توسط گروه صعتی ایران خودرو از ساعت ۱۱ صبح دیروز آغاز شد که با وجود محدودیت های واریز وجه که اخیرا از سوی بانک مرکزی اجرایی شده است در کمتر از ۴ ساعت به پایان رسید.

تحویل خودروهای کپچر تاپایان آبان ماه انجام خواهد شد و گزارش های میدانی خبرنگار ما حاکی است بسیاری هموطنان در سراسر کشور موفق به خرید این خودرو نشدند  خواهان انجام مرحله دوم پیش فروش هستند.

گفتنی است پیش فروش رنو کپچر دوازدهم خرداد ماه در حالی انجام شد که به دلیل تعطیلات پیش رو بسیاری از ادارات، سازمان های دولتی و خصوصی نیمه تعطیل بودند.

renault captur 500x292 - فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!
فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!

این خودرو بر روی پلت فرم خودرو رنو کیلیو ۴ که یک خودرو متوسط هاچ بک است توسعه یافته است. خودروهای کراس اوور محصولاتی هستند بین شاسی بلند و خودرو سواری که معمولا از توسعه یک محصول بر روی پلت فرم یک خودروی سواری باز طراحی شده اند .

رنو کپچر از یک موتور ۱.۲ لیتری با توربو شارژ استفاده می کند که به رغم حجم کم با استفاده از توربوشارژ و روش های مدرن تزریق سوخت، توانسته ۱۲۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متری را تولید کند. یعنی موتور این خودرو با حجم موتور ۱۰۰ سی سی کمتر از خودرو پراید می تواند حدود دو برابر خودرو پراید قدرت تولید کند.

renault captur new 12 500x331 - فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!
فروش ۸۰۰ دستگاه رنو کپچر در یک روز!

به دلیل حجم کم موتور مصرف سوخت این خودرو هم کم و در حدود ۵.۴ لیتر در سیکل ترکیبی است . این خودرو از گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد.جدی ترین رقیب این خودرو در بازار های جهانی نیسان جوک محسوب می شود.

البته با توجه به اینکه ۴۴ درصد سهام نیسان متعلق به رنو است و عملا این دو شرکت شریک هستند می توان گفت در این بخش از بازار این دو شرکت با این دو خودرو به رقابت درونی میان خود می پردازند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.