آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

اکیورا شرکت خودروسازی ژاپنی است، که تولیدکننده خودروهای لوکس، خودروهای اسپورت و سدان اسپورت شرکت هوندامی‌باشد. شرکت آکیورا رقیب اول شرکت‌هایی همانند لکسوس٬ اینفینیتی و ب ام و در تولید خودروهای لوکس است.

شرکت اکیورا در سال ۱۹۸۶ فعالیتش را آغاز نمود. خودروهای لوکس این شرکت از سال ۱۹۸۶ در ایالات متحده آمریکا، کانادا و هنگ کنگ و از سال۲۰۰۴ در مکزیک و از سال ۲۰۰۶ در چین عرضه شد. همچنین آکیورا از پایان سال ۲۰۰۸ در روسیه عرضه گردید.

200px Acura logo.svg 1 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

اکیورا نخستین شرکت ژاپنی است، که تولید اتومبیل‌های لوکس را در دستور کار خود قرار داد. پیش از شکل‌گیری برند اکیورا، هدف اول شرکت‌های خودروسازی ژاپنی، تولید خودرو با حداقل هزینه بود. امروزه بزرگترین رقبای اکیورا، دو شرکت لکسوس (با مدیریت تویوتا) و اینفینیتی (با مدیریتنیسان) می‌باشند.

آکورا برندی مورد احترام مخصوصاً در بازار آمریکای شمالی است. به عنوان یک برند زیرمجموعه هوندا برای تولید خودروهای لوکس‌تر این کمپانی، انتظار خودروهایی با کیفیت و مرغوب از آکورا داریم و تاکنون نیز به همین منوال بوده است.

119 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

اواخر سال گذشته، آکورا اعلام کرد که مدل های TL و TSX به پایان عمر خود رسیده‌اند و ترکیب این خودروها منجر به تولید مدل جدید TLX می‌شود. در واقع علاقه‌مندان به آکورا با بررسی TLX نفس راحتی کشیدند زیرا این خودرو به وضوح، یک پیشرفت عظیم و چشمگیر نسبت به مدل های یادشده تلقی می‌شود.

213 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

هفت سطح تریم قابل انتخاب برای TLX وجود دارد. قیمت پایه این خودرو از ۳۲ هزار دلار شروع می‌شود که از یک موتور ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد. نسخه بالاتر آن با پکیج تکنولوژی بالا، ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. پس از آن علاقه‌مندان به پیشرانه‌های پر قدرت‌تر می‌توانند از مزایای یک موتور ۶ سیلندر در پنج سطح تریم استفاده کنند. قیمت پایه مدل های ۶ سیلندر نیز از ۳۵ هزار دلار شروع می‌شود و در گران ترن مدل با انتقال نیرو به هر چهار چرخ و فرمان پذیری هر چهار چرخ AWS به ۴۴ هزار دلار بالغ می‌گردد.

مدلی که در این تست استفاده شده، آکورا TLX با موتور ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری با گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته P-AWS با پکیج پیشرفته یا ادوانس می‌باشد.

76 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

این پکیج شامل تجهیزاتی چون ناوبری همراه با سیستم ترافیک آنلاین و مسیرهای منحصر به فرد با برنامه AcuraLink، اتصال به گوشی‌های هوشمند و بلوتوث و هندزفری، سیستم صوتی با صدای فراگیر و ۱۰ بلندگوی همراه با رادیوی HD و صندلی های با روکش چرم سوراخدار و سیستم نظارت بر نقاط کور و مانیتور نمایشگر قسمت عقب خودرو و سیستم هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از خط می‌شود.

کروز کنترل تطبیقی با امکان کاهش سرعت خودکار برای پیشگیری از برخورد و تصادف و سیستم گرمایش درون صندلی های جلو و تهویه چند ناحیه ای خودکار، استارت از راه دور و سنسورهای پارکینگ، از دیگر تجهیزات این خودرو می‌باشند.

410 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
64 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

طراحی TLX، تهاجمی، قوی و منحصر به فرد است و کاملاً از رقبای خود متمایز به نظر می‌رسد. در داخل کابین هم فضایی لوکس و اسپرت با راحتی قابل قبول را خواهید یافت.

در بخش فنی می‌توان موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری را به عنوان گزینه پایه در نظر گرفت که با وجود تنفس طبیعی، ۲۰۶ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۸۰۰ و ۱۸۲ پوند فوت گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ تولید می‌کند. این نیرو به چرخهای جلو ارسال می‌شود.

از سوی موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۹۰ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۲۶۷ پوند فوت در دور موتور ۴۵۰۰، در جایگاهی کاملاً ممتاز قرار می‌گیرد. نیروی این موتور می‌تواند به هر چهار چرخ گسیل شود.

132 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

سیستم انتقال نیروی پیشرفته و جدید ۹ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی از روی فرمان نیز تنها گزینه موجود است.

با وجود مخزن سوخت ۶۵ لیتری این خودرو، مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر در شهر و ۶.۹۲ لیتر در جاده و متوسط ۹.۴۱ لیتر آن هم برای مدل شش سیلندر، ارقامی دلگرم کننده می‌باشند. بدین ترتیب با یک باک سوخت می‌توان یک سفر ۵۸۱ کیلومتر درون شهری و یا ۹۴۱ کیلومتری جاده ای را تجربه کرد.

105 - آکورا TLX مدل 2015 ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب
آکورا TLX مدل ۲۰۱۵ ؛ خودرویی با کیفیت و مرغوب

آکورا TLX می‌خواهد خودروی کاملی باشد. خودرویی که به عنوان یک سدان اسپرت با قیمت معقول بتواند در برابر ب ام و سری ۳ و بالاتر از مزدا ۶ قرار گیرد.

فرمان سریع و گیربکس خوب ۹ سرعته مدرن و گزینه‌های سفارشی متنوع آن را باید از مزایای آن برشمرد و دکمه‌های کنسول و هدایت گشتاور نیز از نکالت منفی آن به شمار می‌روند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.