رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

225px Lexus division emblem.svg  - رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس
رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

لکسوس، (به انگلیسی: Lexus) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکسشرکت تویوتا را بر عهده دارد.

شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.

126 - رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس
رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.

ریشه‌های تاسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا بمنظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال‌اس راه‌اندازی شد.

217 - رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس
رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

لکسس اولین رونمایی رسمی از سدان اسپرت GS F خود را برای جشنواره گوودوود تأیید کرده است.

این خودرو، از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری با تنفس طبیعی سود می‌برد که قدرت خروجیان به ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۹۰ پوند فوت یا ۵۳۰ نیوتن متر می‌رسد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس پیشرفته ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب و از طریق دیفرانسیل با گشتاور برداری استفاده شده در مدل RC F در سه حالت استاندارد، اسلالوم و مسابقه صورت می‌گیرد.

313 - رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس
رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

لکسس GS F تلاش دیگری از این شرکت برای مقابله با سدان های اسپرت آلمانی از جمله ب ام و M5 و مرسدس بنز E63 AMG تلقی می‌شود. هرچند نسبت به رقبا از ویژگی‌هایی چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده نمی‌کند و قدرت آن به شکل محسوسی کمتر از آنهاست. با این وجود وزن سبک‌تر این خودرو که حدود ۱۸۳۰ کیلوگرم است و ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر از BMW M5 و ۱۹۵ کیلوگرم سبک‌تر از مرسدس بنز است، نقش قابل توجهی در بهبود عملکرد آن خواهد داشت.

413 - رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس
رونمایی از سدان اسپرت GS F لکسس

چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق منحصر به فرد، روتورهای ۱۵ اینچی ترمزها با کالیپرهای ۶ پیستونه، کیت بدنه آئرودینامیک، پنل های فیبر کربنی، خروجی های اگزوز چهار تایی و دیفیوزر عقب، از جمله موارد جلب توجه کننده در این خودرو هستند. از سویی در داخل کابین هم از روکش چرم و آلکانترا و تزئینات فیبر کربنی و فرمان و صندلی‌های اسپرتی بهره گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.