اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

آدام اوپل آ گ (به آلمانی: Adam Opel AG) یا به‌طور خلاصه اوپل شرکت خودروسازی آلمانی است، که از سال ۱۹۲۹ به این‌سو در تعلق شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز قرار گرفت.

200px Opel Logo 2011 Slogan Vector.svg 1 - اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید
اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

بنیانگذار این کارخانه آدام اوپل (۹ مه ۱۸۳۷ – ۸ سپتامبر ۱۸۹۵) می‌باشد. این کارخانه در ابتدا سازنده چرخ خیاطی بود. اوپل اولین محصول خود را در سال ۱۸۸۲ به بازار ارائه کرد. او در سال ۱۸۸۶ با سوفی شِلِر که فرزند یک کارخانه‌دار بزرگ بود، ازدواج کرد. حاصل این ازدواج ۵ پسر به نام‌های کارل، ویلهلم، هاینریش، فردریک و لودویگ اوپل هستند.

این کمپانی همچنین در طی سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۹۳۷ سازنده دوچرخه نیز بوده‌است. کارخانه خودروسازی اوپل بعد از مرگ بنیانگذار خود در سال ۱۸۹۹ شروع به تولید خودروی سواری نمود.

1 24 - اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید
اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

به‌روزرسانی اوپل کاسکادا در سال جدید با یک موتور دیزلی جدید ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۶۸ اسب بخار آغاز می‌شود.

این موتور چهار سیلندر توربو دیزل با استاندارد یورو ۶ اخیراً در اوپل زافیرا تورر نیز استفاده شده بود. گشتاور تولیدی این موتور به ۴۰۰ نیوتن متر بالغ می‌گردد. این گشتاور در دور موتورهای ۱۷۵۰ تا ۲۵۰۰ در دسترس خواهد بود. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده می‌شود که بدان اجازه شتاب گیری صفر تا صد را در زمان ۱۰.۳ ثانیه می‌دهد. بیشینه سرعت نیز در این مدل دیزلی به ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نتایج حاصله از پیشرانه جدید نشان دهنده سرعت و شتاب بیشتر نسبت به مدل‌های پیشین می‌باشند.

320 - اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید
اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

با وجود ۳ درصد قدرت بیشتر و ۱۴ درصد گشتاور بالاتر، موتور در مصرف سوخت نیز ۶ درصد کاراتر بوده و صرفه‌جویی بیشتری می‌کند. این خودرو به طور متوسط تنها ۴.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. میزان گازهای آلاینده آن نیز ۱۲۹ گرم دی اکسید کربن در هرکیلومتر است.

225 - اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید
اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

علاوه بر پیشرانه جدید کاسکادا، سه رنگ جدید نیز به رنگ های قابل انتخاب بدنه افزوده شده‌اند. آبی True، صخره ای Coast و نارگیلی، نام این رنگ های جدید هستند. بعلاوه سیستم اتصال و دستیار شخصی OnStar نیز به‌روزرسانی شده است. این سیستم با اتصال ۴G LTE تا ده برابر سریع تر از قبل اطلاعات را بارگذاری می‌کند. بعلاوه امکان اتصال وای فای و اتصال به گوشی های هوشمند تا هفت دستگاه نیز به طور همزمان وجود دارد.

69 - اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید
اوپل کاسکادا ؛ با موتور دیزلی جدید

قیمت کاسکادا با موتور دیزلی جدید با احتساب مالیات در آلمان از ۳۰ هزار یورو آغاز می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.