دایملر و انقلاب سیستم پارک خودکار خودرو
دایملر-بنز، (به آلمانی: Daimler-Benz) شرکت خودروسازی آلمانی بود، که در زمینه طراحی و تولید خودرو، موتورهای درونسوز، هواگرد، تانک وزیردریایی فعالیت مینمود.
ریشههای تاسیس شرکت دایملر-بنز، به سال ۱۸۹۰ بازمیگردد، که شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (بهاختصار: دیامجی) توسط گوتلیب دایملر وویلهلم مایباخ راهاندازی شد. در سال ۱۹۰۰ دایملر درگذشت و مایباخ کنترل شرکت را در دست گرفت. در ۱۹۰۲ در پی انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک شرکت دیامجی اقدام به راهاندازی خط تولید مرسدس نمود، که نام مرسدس نیز از ابتدای نام دختر امیل جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود.
شرکت دایملر-بنز در سال ۱۹۲۶ از ادغام شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت و شرکت بنز اند سی (موسس: کارل بنز) راهاندازی شد. از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودروهای تولید شده توسط کارخانجات شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.
شرکت دایملر-بنز در سال ۱۹۹۸ در پی ادغام با کمپانی آمریکایی کرایسلر منحل شد و شرکت جدید دایملرکرایسلر نام گرفت. شرکت دایملرکرایسلر نیز در سال ۲۰۰۷ پس از خریداری کرایسلر توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس، نام آن به دایملر آ گ تغییر پیدا کرد.
دایملر با همکاری بوش و car2go در حال کار بر روی یک پروژه آزمایشی مشترک و بسیار امیدوارکننده، هستند که به معنای یک انقلاب برای پارک اتومبیلها است.
بهطور طبیعی، ما همه کارها را از طریق گوشیهای هوشمند خود انجام میدهیم، با این فنّاوری هم قرار است با کمک تلفن هوشمندتان به خودرو خود دستور دهید که خودش جای پارک خالی پیدا کرده و پارک شود و البته، موقع رفتن هم خودرو خودش را تا محلی که شما ایستادهاید میرساند.
در این فنّاوری همهچیز وابسته به زیرساختهای هوشمند در سیستم پارک خودرو است و واحد کنترل خودروی بوش و سنسورهای نصب شده بر روی نسل جدید مرسدس بنز این کار را امکانپذیر میکند. درست مثل فیلم مردان سیاهپوش که در آن مأمور “کی” با ساعت خود مرسدس بنزش را صدا میزد.
پروفسور توماس وبر توضیح میدهد که: (مشتریان) همیشه در مرکز توجه ما قرار دارند و تمامکارهای ما برای آنها است. در آینده، ماشینها به سمت آنها خواهند رفت. با همکاری شرکایمان، بوش و car2go، درحالتوسعه زیرساختها و آزمون راهکارها برای طراحی یک سرویس پارک کاملاً خودکار هستیم و این برای ما گام دیگری در راه رانندگی خودکار و یا در این مورد بهعنوان پارک مستقل، خواهد بود.
به گفته دکتر درک هویزل عضو هیئتمدیره بوش: پارک خودکار کاملاً آماده تولید انبوه است، پیش از رانندگی کاملاً خودکار.
درواقع تعداد زیادی سنسور، زیرساخت لازم برای پارک خودکار فراهم کرده است و این بههیچوجه به معنی رسیدن به سیستم پیچیده رانندگی کاملاً مستقل خودکار نیست.
روش کار سیستم هوشمند پارک ماشین به این شکل است که پس از انطباق وسیله نقلیه، شروع به هدایت آن به فضای پارک اختصاص دادهشده میکند. در حال حاضر زیرساختهای لازم برای انجام این کار توسط بوش توسعهیافته است و شامل سنسور اشغال جای پارک، دوربین و همچنین تکنولوژیهای ارتباطی میشود. علاوه بر این، بوش ساخت واحد ارتباطات داخلی وسیله نقلیه را هم بر عهده دارد، که همچنین بخشی از فرایند کنترل سیستم پارک را تشکیل میدهند.