جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

جگوار کارز، (به انگلیسی: Jaguar Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر وایتلی، کاونتری، در کشورانگلستان قرار دارد. این شرکت هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی جگوار لندرور به‌شمار می‌آید، که خود از شرکت‌های تابعه کمپانی هندیتاتا موتورز می‌باشد.

250px Jaguar 2012 logo1 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

جگوار در سال ۱۹۲۲ تحت نام سوالو سایدکار کمپانی، توسط ویلیام لیونز تاسیس شد. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم به جگوار تغییر نام داد. در ۱۹۳۴ اتومبیل‌های تولید شده توسط شرکت جگوار، ابتدا با نام اس‌اس و اندکی بعد تحت نام اس‌اس جگوار، به بازار عرضه شدند. این شرکت در ۱۹۶۶ به بریتیش موتور هولدینگز فروخته شد.

جگوار XJ که از اوایل همین دهه به بازار عرضه شده تا امروز تغییرات کمی به خود دیده است، اما کمپانی جگوار تصمیم گرفته که مدل ۲۰۱۶ را با تغییرات بیشتری روانه بازار کند. این خودرو از تزیینات زیباتر، قدرت بیشتر و تکنولوژی‌های به‌روزتری بهره می‌برد. چراغ‌های LED در جلو، چراغ‌های Double J LED مخصوص رانندگی در روز و اگزوزهای جدید از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌باشند. جلو پنجره کمی صاف‌تر شده و پره‌های کرومی به ورودی هوا در سپر جلو اضافه شده‌اند.

465 14 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

پیشرانه این مدل با همان پوشش تمام آلومینیومی عرضه می‌شود؛ پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی ۳ لیتر مجهز به سوپرشارژر، ۳۴۰ اسب‌بخار قدرت و حدود ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به دو صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۵ لیتری مجهز به سوپرشارژر قادر به تولید دو قدرت متفاوت ۴۷۰ و ۵۵۰ اسب‌بخاری است.

465 22 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF برای تمام پیشرانه‌ها به کار می‌رود. سیستم تفریحات و سرگرمی و سیستم کمک راننده، تجهیزات جدید مدل ۲۰۱۶ است. صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی که قبلا هم در مدل‌های XF و XE به کار رفته بود، از قابلیت جدید زوم و WI-FI بهره می‌برد. تیپ‌های XJL Supercharged و XJL Portfolio با روکش چرمی به همراه دوخت خشتی عرضه می‌شوند.

4654 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

در همه مدل‌ها، جعبه ابزار قابلیت بیشتری برای شخصی سازی دارد و می‌تواند نقشه‌های مسیریاب را در مسیر دید راننده نمایش دهد. این خودرو از تکنولوژی جدید All-Surface Progress Control بهره می‌برد که نوعی سیستم کنترل کشش است که به طور اتوماتیک در زمین‌های لیز مانند زمین‌های برفی و یخی عمل می‌کند.

1car.ir Jaguar xj5 - جگوار XJ مدل 2016 ؛ خودرویی با تزیینات زیبا
جگوار XJ مدل ۲۰۱۶ ؛ خودرویی با تزیینات زیبا

دیگر تجهیزات کمکی شامل کروز کنترل، سیستم شناسایی علائم رانندگی، کروز کنترل تطبیقی به همراه سیستم Queue Assist، سنسور حساس به نزدیک شدن خودروهای دیگر، سیستم کمک پارک و سیستم هشدار عبور از خط می‌باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.