لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس

لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس

لکسوس، (به انگلیسی: Lexus) شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکسشرکت تویوتا را بر عهده دارد.

شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل وقت تویوتا؛ ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شد.

امروزه لکسوس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.

دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا، آیچی ژاپن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی و مراکز عملیاتی آن نیز در شهرهای بروکسل، بلژیک و تورانس، کالیفرنیا مستقر می‌باشند.

225px Lexus division emblem.svg 4 - لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس
لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس

ریشه‌های تاسیس لکسوس به پروژه‌ای مخفی بازمی‌گردد، که توسط کمپانی تویوتا بمنظور طراحی و ساخت خودرویی سدان در سال ۱۹۸۳ با نام پروژه اف۱ آغاز و در سال ۱۹۸۹ با عرضه خودروی لکسوس ال‌اس راه‌اندازی شد.

متاسفانه ما تاکنون اخبار بسیاری از نسل جدید خودروی کوپه لکسوس LF-LC مشاهده نکردیم اما گزارشات جدید خبر از معرفی آن در اواخر امسال می دهند.

لکسوس در نظر دارد تا نام SC را در نسل جدید این خودرو زنده کند و به همین دلیل این خودرو روی پلتفرم LS نسل بعدی سوار خواهد شد و یک خودروی دو درب کوپه است. در حقیقت SC جدید می تواند رقیب سرسختی برای مرسدس اس کلاس کوپه باشد.

7543088471024093348 600x399 - لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس
لکسوس SC جدید ؛ رقیب سرسخت مرسدس اس

در حالی که اطلاعات بسیاری در دسترس نیست Automobile Magazine می گوید این خودرو با سه مدل موتور مختلف با خروجی بالا عرضه خواهد شد.

براساس گزارشات این سه مدل به ترتیب موتور ۵.۰ لیتری ۸ سیلندر ، موتور هیبریدی با خروجی ۵۰۰ اسب بخاری و در نهایت موتور ۸ سیلندر توربو دوقلو با خروجی ۶۰۰ اسب بخاری است.

البته موتور ۸ سیلندر توربودوقلوی ۶۰۰ اسب بخاری مربوط به نوع F اتومبیل SC جدید لکسوس است. حال تنها باید منتظر ماند تا اطلاعاتی رسمی و دقیق درباره خودروی آینده لکسوس بدست آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.