معرفی آئودی RS Q3 مدل 2014

RS Q3معرفی آئودی RS Q3 مدل ۲۰۱۴

که تا پیش از این یک پروژه مفهومی برای آئودی محسوب می شد، حالا نسخه تولید نهایی آن آماده شده و قرارست به عنوان مدل ۲۰۱۴ از پائیز ۲۰۱۳ راهی بازار آلمان به عنوان اولین مقصد شود؛ قیمت پایه ای این کراس اور اسپرت فعلا ۵۴,۶۰۰ یورو یا معادل تقریبی ۷۳,۰۰۰ دلار اعلام شده . . .

Audi RS Q3 Concept 2 1024x682 - معرفی آئودی RS Q3 مدل 2014

این خودرو نخستین محصول از خانواده Q آئودی است که به لوگوی RS مزین شده و نسبت به مدل های استاندارد Q3 در سپرها، رکاب های جانبی، ورودی هوای جلوپنجره، اسپویلر سقفی، دیفیوزر، زه های نقره ای مات بدنه و تک خروجی اگزوز بیضوی شکلش متفاوت است. دیگر تغییراتی که آئودی در این خودرو اعمال کرده نیز به کاهش ارتفاع ۲۵ میلیمتری تعلیق، بهبود کیت ترمز با استفاده از کالیبرهای مشکی رنگ هشت پیستونه در جلو و عقب و رینگ های ۱۹ اینچی (با امکان سفارش ۲۰ اینچ) خلاصه می شود.

Audi RSQ3 01 1024x675 - معرفی آئودی RS Q3 مدل 2014

برای کابین، آئودی از چرم های آلکانترا برای صندلی ها، پدال های آلومینیومی و فرمان جدیدی استفاده کرده که برخلاف مدل های استاندارد Q3 قسمت پائینی فرمان تخت شده تا حس اسپرت بودن خودرو بیش از پیش به راننده آن القا شود. البته اگر بیشتر دقت کنیم خواهیم دید که آئودی از سیستم چندرسانه ای MMI نیز استفاده کرده و برای مشتریانش سه تریم مختلف شامل چوبی Piano، تریم کربنی و تریم آلومینیومی مهیا کرده است. استفاده از GPS و سیستم پخش BOSE با ۱۴ اسپیکر نیز بصورت سفارشی امکان پذیر است.

243791044711633703 1024x682 - معرفی آئودی RS Q3 مدل 2014

اما سری هم به زیر کاپوت بزنیم؛ جایی که پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی RS Q3 با ۵ سیلندر آرام گرفته است. این پیشرانه بنزینی باقدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر به همراه گیربکس هفت سرعته S-Tronic می توانند خودرو را در ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعت برسانند. مصرف سوخت این کراس اور ۱,۷۳۰ کیلوگرمی نیز ۸.۸ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.