سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا

سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا

 

طبق قراردادی که به‌تازگی منعقدشده، خودروسازی اسپانیایی سئات (Seat) ازاین‌پس با مدل لئون (Leon) بخش اعظم خودروهای موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا را تأمین خواهد کرد. این خودروها در بخش‌های مختلفی ازجمله نیروهای گشتی، Polizia di Stato و Carabineri (هرکدام گروه خاصی از ناوگان انتظامی ایتالیا هستند) بکار گرفته می‌شوند.

سئات یا سیات (se.at) خودروساز اسپانیایی است که در سال ۱۹۵۰ بنیان گذاشته شد. نام سئات مخفف عبارت اسپانیش Sociedad Española de Automóviles de Turismo به معنی شرکت اسپانیایی خودروهای تفریحی می باشد. این شرکت هم اکنون بطور کامل تحت تملک فولکس واگن آلمان می باشد. بسیاری از محصولات سئات با مدلهای مختلف فولکس و آئودی در پلتفرم و زیرساخت مشترک می باشند.

 

125 300x200 - سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا
سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا
312 300x200 - سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا
سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا

تاکنون درمجموع تعداد ۲۰۶ دستگاه خودروی جدید به پلیس ایتالیا تحویل‌شده که در ۳ سال آینده این عدد به حدود ۴,۰۰۰ دستگاه خواهد رسید؛ همچنین کمپانی سئات تعداد ۹۲۵ دستگاه نیز برای مدل‌های خاص شامل Panther و Gazelle سفارش دریافت کرده است.

تمامی نیروها نسخه ۵ درب لئون با پیشرانه ۲ لیتری TDI را در اختیار خواهند داشت. همگی این خودروها دارای لاستیک‌های اختصاصی ایمن، تعلیق انطباقی، چراغ‌های هشدار و گردان، رادیو، ابزارهای ارتباطی موردنیاز، محفظه اسلحه و بدنه مقاوم نسبت به آتش اسلحه سبک هستند؛ داخل اتاق نیز تغییراتی داشته و بخش عقب آن دارای تدابیر ایمنی ویژه برای انتقال مجرمین بوده و از صندلی‌های جلو مجزا شده است.

 

 

611 300x200 - سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا
سئات ؛ خودروی موردنیاز نیروی پلیس ایتالیا

این اولین بار است که تمام ناوگان انتظامی ایتالیا به‌طور یکپارچه یک کمپانی و یک مدل را برای وسایل نقلیه خود انتخاب کرده است. خودروسازی سئات دلیل این انتخاب را مصرف سوخت و آلایندگی کم مدل لئون در کنار کیفیت ساخت بالا و هزینه‌های نگهداری بسیار مقرون‌به‌صرفه آن می‌داند.

بد نیست بدانید فروش ناوگانی سئات در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۶۸,۹۰۰ دستگاه رسید (رشد ۳۳ درصدی) که بخش عمده‌ای از آن را مرهون خانواده لئون به‌ویژه نسخه ST پنج درب آن است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.