بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

همین چند مدت پیش بود که ورود خودروی بی ام و مدل آی هشت به ایران سر و صدای زیادی به وا کرد و میشه گفت که بعد از همان اتفاق بود که تقریبا دیگر هر ایرانی به خوبی این خودرو را می شناسد.حال هنوز یک سال از رونمایی این خودروی هیبریدی محبوب نگذشته که مجددا این شرکت خودرو ساز یعنی بی ام و اقدام به  معرفی و رونمایی از مدل ۲۰۱۶ این خودرو کرده که البته با صد ساله شدن این شرکت هم هم زمانی داشت.با هم به بررسی مدل ۲۰۱۶ این خودرو می پردازیم

2016 bmw i8 wpid 2016 bmw m8 2015 2016 5 - بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

بنا‌بر گزارشی که از بی ام و به دست ما رسیده است این کمپانی قصد دارد مدل جدیدی از i8 با عملکرد بهتر، در سال ۲۰۱۶ که سالی مهم برای این کمپانی است به جهانیان نشان دهد. مهندسین بی‌ام‌و گفته‌اند که باید منتظر باشیم و ببینیم که بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، وزن کمتر و قدرت بیشتر،  با این خودرو  چه کار کرده است.

2016 bmw i8 2015 bmw i8 price - بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

برای ایجاد قدرت بیشتر بی ام و موتور توربوشارژ ۱/۵ لیتری ۳ سیلندر ۲۲۸ اسب بخاری i8 را با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری جایگزین کرده است. در i8 کنونی با استفاده از موتور هیبریدی قدرت به ۳۵۷ اسب بخار می‌رسد اما در i8S با موتور بنزینی قوی‌تر و همان موتور الکتریکی قبلی قدرت چیزی حدود ۴۵۰ اسب بخار خواهد شد. با ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر i8Sمی‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. این رقم برای i8 کنونی ۴/۴ ثانیه است. بیشینه سرعت این خودرو به صورت الکتریکی به ۱۵۵ مایل در ساعت محدود خواهد شد.

2016 bmw i8 2016 bmw i8 9 - بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

برای اینکه وزن موتور جدید تاثیر زیادی روی عملکرد i8S نگذارد بی ام و سعی کرد تا وزن این خودرو را کاهش دهد. برای رسیدن به این هدف بی‌ام‌و از پانل‌های بدنه‌ای از جنس فیبر کربن و کابین دونفره‌ با ارتفاع کمتر استفاده کرد. بدین صورت i8S تنها ۳ هزار و ۲۶۷ پوند وزن دارد.

2016 bmw i8 bmw i8 - بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

در حال حاضر i8 بی ام و یک خودروی هیبریدی با عملکرد بالا و قیمت مناسب است و در کلاس خودش نظیر ندارد، ولی خودروهای هیبریدی دیگری همچون پورشه ۹۱۱ هیبریدی در راه‌اند، بنابراین ساخت نسخه بهتر i8 توسط بی ام و حرکتی معقول است.

2016 bmw i8 i8 3 750x473 - بی ام و با i8 جدید خود صد ساله شد

از میان تفاوت‌های دیگر i8S با i8 می‌توان به بدنه‌ای آیرودینامیک‌تر، تایرها و ترمزهای بزرگتر و رنگ خاص‌تر اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.