فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰

فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰

شرکت بهمن موتور تولیدات خود را از سال ۱۳۳۷ بر پایه وانت مزدا قرار داد و با تولید و عرضه انواع وانت‌های مزدا با موتور ۶۰۰، ۱۰۰۰، ۱۶۰۰و ۲۰۰۰سی‌سی به فعالیت خود ادامه داده است و از سال ۸۲ نیز وانت مزدا۲۰۰۰ انژکتوری در این شرکت به تولید رسید که تاکنون بیشترین تیراژ وانت مزدا نیز مربوط به این مدل است.

15899 300x203 - فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰
فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰

با داخلی سازی و خودکفایی در تولید موتور ۱۷۰۰ سی سی به روی وانت مزدا یکی از پرطرفدارترین محصول این شرکت، مدار تولید این محصولات شکل تازه‌ای به خود گرفت. این خودرو در حال حاضر به صورت کاملاً داخلی و بدون اتکا به سازندگان خارجی تولید می‌شود که تولید این موتور نسبت به موتور قبلی کاهش قیمتی حدود ۲۵ درصد را به همراه دارد.

5236dqdbrt3ayels6ins2 300x204 - فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰
فروش ویژه خودروی وانت کارا ۱۷۰۰

تولید انبوه وانت کارا ۱۷۰۰i که از یک ماه گذشته آغاز شده با همکاری مشترک شرکت ایران خودرو و همچنین قطعه‌سازان مطرح داخلی همچون نیرومحرکه ایران خودرو،  شرکت صنعتی نیرومحرکه NMI، شرکت کروز، سردساز خودرو، اورند پلاستیک، بهران موتور، ایران دلکو، ایران بوستر، شمیم پژوهش، گروه عظام و شرکت‌های داخلی گروه بهمن همچون شرکت نیرومحرکه ایران، شرکت شاسی ساز ایران و شرکت صنایع ایران شروع به فعالیت کرده است.

تغییرات انجام شده بر روی این خودرو

با توجه به لزوم نصب ایربگ، طرح داشبورد جدید و کنسول وسط با ایربگ سرنشین و راننده اجرا شده که بر اساس آن کلیه دسته سیم طراحی مجدد و تولید انبوه صورت گرفته است.

در سیستم ترمزخودرو با توجه به یکسان بودن یونیت ABS و تغییرات جزیی در شیلنگ ها و لوله های ترمز نهایی تغییرات نرم افزاری جلو آمپر سنسور سرعت صورت پذیرفته و در نتیجه ABS مجهز به سیستم CAN شد.

همچنین نصب چراغ جلو جدید بر اساس تغییرات سپر جلو و جلو پنجره صورت پذیرفت. سیستم سوخت رسانی با توجه به بازنگری در طراحی پمپ سوخت تغییر یافته و جنس لوله‌های سوخت‌رسانی از فلزی به پلیمری تبدیل شد. همچنین جهت گذراندن تست اجباری بخارات بنزین و ساخت داخل کردن قطعه چک ولو و کات ولو، نمونه جدید انتخاب و کلیه تست های مورد نظر جهت گذراندن استانداردهای اجباری صورت پذیرفت. با توجه به طراحی جدید و ارتقا دسته سیم ها مجموعه فیوزهای اصلی که به صورت رشته ای بوده است به فیوزهای مکعبی با سرعت عمل بالاتر ارتقا داده شده است.

در سیستم خنک‌کاری موتور، تغییرات فن از حالت مکانیکی به برقی تبدیل شد که تغییرات صورت پذیرفته به روش تحلیل نرم افزاری و تست جاده صحه‌گذاری و انجام شده است. سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر به وانت کارا CC1700 اضافه شد. جهت الزام استاندارد اجرای EOBD سنسور دوم اکسیژن در مرحله اول به سیستم اگزوز  اضافه شده و تغییرات مورد نظر بر روی دسته سیم ها و ECU انجام پذیرفت. سیستم خنک‌کاری و شیلنگ های مربوطه  با توجه به شرایط جدید، طراحی مجدد شده و با توجه به تغییر فن از حالت مکانیکی به برقی، بادگیر رادیاتور طراحی و تولید شد.

با توجه به تولید چند دستگاه خودرو در مرحله پایلوت در خط تولید جهت انجام تست جاده و صحه گذاری طراحی های صورت گرفته و سه ۳ دستگاه از خودروهای انتخاب شده جهت تست جاده ای دور ایران با شرایط آب وهوای مختلف به میزان ۱۰۰۰۰ کیلومتر و یک دستگاه خودرو به طور مجزا در شرایط شهری و کوهستانی  به میزان ۲۰۰۰۰ کیلومتر پیمایش شده است. در تست های مذکور کلیه شرایط سیستم های کولر، خنک کاری، شیب روی، قوای محرکه و سوخت رسانی بررسی و صحه‌گذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.