بی ام دبلیو ۷-series را که سدان پرچمدار جدید این خودروساز لوکس آلمانی به شمار میرود و در مقایسه با نسلهای قبلی اسپرتیتر بوده و همچنین سبکتر و مجهز به جدیدترین ابزارها و فناوریها است، رونمایی کرد.
ششمین نسل بی ام دبلیو ۷ امکانایی مانند شارژ القایی تلفنهای همراه، نمایشگرهای صفحه لمسی و یک تبلت هفت اینچی برای کنترل قابلیتهای اطلاعاتی و سرگرمی دارد. با وجود ابزارهای الکترونیکی زیادی که در این خودرو جا گرفته است، ب ام و نسبت به نسلهای قبلی سبکتر است که در نتیجه مصرف سوخت را بهینهتر میکند.
هارالد کروگر، مدیرعامل ب ام و در مراسم رونمایی این خودرو در مونیخ گفت: با هر یک از نسلهای ب ام و ۷ ما به نیازهای مشتریانمان پاسخ دادیم و خود را با تحولات روز دنیا وفق دادیم.
به گفته تحلیلگران موسسه آی اچ اس اتوموتیو، ب ام و ۴۸ هزار و ۴۸۰ دستگاه از مدل ب ام و ۷ را در سال ۲۰۱۴ فروخت که کمتر از نصف فروش لیموزین اس کلاس مرسدس بنز اما بیشتر از لیموزین آئودی A8 بود.