جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

کیا بعد از معرفی و رونمایی نسل جدید اپتیما در نمایشگاه خودروی نیویورک، نسخه اروپایی آن را نیز در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد. نسل چهارم کیا اپتیما با تغییرات زیادی در طراحی بیرونی و درونی و فناوری‌های جدید و موتورهای بهبود یافته روانه بازار می‌شود.

S Class Cabrio10 765x5101 - جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

 

چیز زیادی در مورد طراحی نسخه اروپایی نمی‌توان افزود. زیرا ظاهراً این نسخه تفاوت خاصی با نسخه آمریکایی اپتیما ندارد. تنها تغییرات این دو نسخه، سپر عقب و چراغ‌های LED متفاوت در عقب خودرو می‌باشند.

افزایش اندکی در ابعاد شامل ۱۰ میلی‌متر در طول، ارتفاع و فاصله بین دو محور و ۲۵ میلی‌متر در عرض باعث شده تا این خودرو کابینی راحت‌تر و جادارتر از سابق داشته باشد. حجم صندوق عقب نیز با ۵ لیتر افزایش به ۵۱۰ لیتر رسیده است.

Kia Optima EU spec 2 526x351 - جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

درون کابین با تمرکز بر راننده با ویژگی‌های لوکس و وسواس در جزئیات همراه است. درواقع تغییرات داخلی در این مدل، بزرگ‌ترین گام روبه‌جلو در اپتیمای جدید تلقی می‌شوند. مواد با کیفیت‌تر و نرم همراه با صداگیری بهتر برای آسایش بیشتر سرنشینان قابل تحسین می‌باشند.

Kia Optima EU spec 6 526x351 - جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

 

بدنه کیا اپتیمای جدید به لطف استفاده گسترده از فولاد با مقاومت کششی فوق‌العاده بالا (UHTS) تا ۵۰ درصد سخت‌تر و ۸.۶ کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است. سیستم تعلیق و شاسی نیز سبک‌تر و بهینه‌تر از سابق شده‌اند که درنتیجه عملکرد بهتری را در رانندگی به نمایش می‌گذارند.

Kia Optima EU spec 5 526x351 - جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

 

در اروپا گزینه‌های دیزلی نیز به مجموعه پیشرانه‌ها افزوده می‌شوند. موتور ۱.۷ لیتری دیزلی CRDi و یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی از انتخاب‌های ویژه خریداران اروپایی می‌باشند. موتور دیزلی با ارتقای انجام شده، قدرت و گشتاور بیشتر و آلایندگی کمتری تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور آن ۳۴۰ نیوتن متر می‌باشد. انتشار گاز CO2 این موتور هم با ۱۴ درصد کاهش به ۱۱۰ گرم در هر کیلومتر رسیده است. این موتور را می‌توان با یک گیربکس دستی با سیستم استارت-استاپ و یا یک گیربکس ۷ سرعته خودکار با کلاچ دوگانه DCT خریداری کرد.

Kia Optima EU spec 4 526x242 - جزئیات بیشتر از نسخه اروپایی کیا اپتیمای 2016

 

موتور ۲.۰ لیتری هم ۱۶۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که مشابه مدل‌های سابق می‌باشد. همچنین قرار است در سال ۲۰۱۶ مدل هیبرید-پلباگین این خودرو هم با کارایی بالا معرفی شود و در عین حال شاید اروپایی‌ها بتوانند مدل استیشن اپتیما که بر اساس نسخه کانسپت Sportspace ساخته می‌شود و البته احتمال وقوع اندکی دارد را نیز ملاقات کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.