ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016

ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶

 

شورولت در مالیبو مدل ۲۰۱۶ از سه نوع قوای محرکه مختلف استفاده کرده که هیچ کدام از آنها V6 نیستند، دنیا در حال تغییر است و شورولت برای ماندن در کورس رقابت از توربو چارجر هم استفاده کرده است.

 

2016 Chevrolet Malibu 02 765x510 300x200 - ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016
ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶

 

شورولت در مالیبو مدل ۲۰۱۶ از موتورهای ۱.۵ لیتر و ۲ لیتری چهار سیلندر توربوچارجر که در ترکیب با گیربکس‌های ۶ و ۸ سرعته اتوماتیک کار می‌کند، استفاده کرده است. حداقل مصرف سوخت موتور پایه ۱.۵ لیتری شورولت مالیبو ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

در ساخت مالیبو مدل ۲۰۱۶ از فولاد با مقاومت بالا و قطعات شاسی سبک‌وزن‌تر استفاده شده که موجب بهبود عملکرد می‌شود. طراحی جدید سقف که به‌صورت کشیده انجام گرفته، فضای سر مناسبی را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم آورده و به متمایزتر شدن چهره مالیبو کمک کرده است. چراغ‌های جلو هم با فرم زیبایی روی گلگیرهای جلو کشیده شده‌اند و شورولت در مالیبو ۲۰۱۶ از LED های روشنایی روز استفاده کرده تا امضایی بر منحصربه‌فرد بودن اتومبیل باشد.

 

2016 Chevrolet Malibu 765x507 300x199 - ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016
ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶
2016 Chevrolet Malibu 09 765x508 300x199 - ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016
ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶
2016 Chevrolet Malibu 06 765x294 300x115 - ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016
ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶
2016 Chevrolet Malibu interior 765x308 - ساخت بیش از 10 میلیون دستگاه مالیبو مدل 2016
ساخت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه مالیبو مدل ۲۰۱۶

 

سال ۲۰۱۵ میلادی است و تعداد مالیبوهای ساخته‌شده از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشته است! طبق اعلام شورولت بیش از ۹۰ درصد این تعداد در بازارهای آمریکا، چین و کره جنوبی به فروخته‌شده و هم‌اکنون نیز مدل مالیبو در ۲۵ بازار مختلف در سراسر دنیا به فروش می‌رسد.

مالیبو طی تاریخ طولانی خود فرازوفرودهای بسیاری از سر گذرانده است. نسل اول که شاید بتوان گفت نسخه‌ای از شورولت شِوِل (Chevelle) به‌حساب می‌آمد، در مدل‌های سدان، کوپه، کانورتیبل و اِستیشن عرضه شد و نسبت به سدان دیفرانسیل جلویی که امروزه می‌شناسیم خیلی متفاوت بود. نسل دوم و سوم آن به ترتیب سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۳ وارد بازار شدند. با ورود نسل چهارمش در ۱۹۷۸ نیز نام شِوِل تقریباً به فراموشی سپرده شد. تلاش گسترده جنرال موتورز برای کوچک‌سازی خودروهایش این نسل (همان نسل چهارم) مالیبو را نیز شامل شد و کاهش ابعادش تا سال ۱۹۸۳ ادامه یافت.
بعدازآن تا اواخر دهه ۱۹۹۰ شورولت توجه خود را روی سدان‌های دیفرانسیل جلو ازجمله سِلِبریتی (Celebrity) و لومینا (Lumina) معطوف کرد، به همین دلیل نام مالیبو در این مدت کاملاً مسکوت ماند. در سال ۱۹۹۷ مالیبوی جدید به‌عنوان یک سدان دیفرانسیل جلوی کوچک‌تر دوباره قد علم کرد تا بین مدل کامپکت کاوالیِر (Cavalier) و لومیای اندازه متوسط قرار گیرد.

۷ سال بعد (۲۰۰۴ میلادی) مالیبو کاملاً از نو طراحی شد و یک نسخه مَکس اِستیشن (Maxx Station) هم به خط تولید اضافه شد. بالاخره نسل هفتم آن سال ۲۰۰۸ پرده از رخ برداشت و رقابت جدی با خانواده سدان‌های ژاپنی نظیر هوندا آکورد و تویوتا کمری را دستور کار اصلی خود قرارداد.

مالیبویی که در حال حاضر ساخته می‌شود (نسل هشتم) از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید رفته و تاکنون فروش چندان خوبی نداشته است. همین موضوع جنرال موتورز را به تکاپو انداخته تا به‌زودی یکی از سریع‌ترین تغییر نسل‌های تاریخ این مدل را رقم بزند و تقریباً همه‌چیز را بازهم از نو پیکربندی کند! به همین دلیل است که نسل جدید مالیبو سال ۲۰۱۶ با قوای فنی جدید، استایل دراماتیک‌تر و حجم گسترده‌ای از فناوری‌های روز خواهد آمد تا نامش را دوباره سر زبان‌ها بی اندازد. بد نیست اشاره‌کنم که یک نسخه گاز-الکتریک با قوای فنی تمام هایبرید از نوع موازی هم با اقتباس چند عنصر از مدل وُلت (Volt) به خط تولید اضافه خواهد شد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.