باید کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات داخلی همچون خودرو گفت که باید فرهنگ سازی در کشور برای استفاده از تولیدات داخلی ایجاد شود.

هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاربا تاکید بر اینکه مسوولان خودروسازان و مردم به دنبال ارتقای کیفیت خودرو هستند گفت: هیچ کسی در کشور از کیفیت خودروی داخلی راضی نیست، ولی سوال این است آیا کیفیت خودروهای چینی خوب است؟ قطعا کیفیت خودروهای داخلی بهتر است.

وی در مورد دلیل اقبال بخشی از مردم به خودروهای چینی علی رغم پایین بودن کیفیت و بالاتر بودن قیمت نسبت به خودروهای داخلی گفت: متاسفانه این حس در بخشی از جامعه وجود دارد که جنس ایرانی خوب نیست که این برداشت غلطی است؛ باید این باور در جامعه ایجاد شود که جنس داخلی با هر کیفیتی که تولید می‌شود، برای ماست و همه باید برای رفع مشکلات و افزایش ارتقای آن تلاش کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درست برای استفاده مردم از محصولات داخلی همچون خودرو گفت: باید ضمن ارتقای کیفیت محصولات، فرهنگ سازی در مورد استفاده از تولیدات داخلی به وجود آید، محصولاتی که به دست جوانان و مردم کشور تهیه می‌شود.

حسینی ادامه داد: همه باید به این باور برسیم که کالاهای داخلی در شرایط تحریمی تولید می‌شود، شرایطی که در آن نمی‌توانیم از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی استفاده از تجارب کشورها را در این راه بسیار مفید خواند و گفت: برای نمونه هندی‌ها بعد از خروج از مستعمره انگلیس، پارچه هندی به دورشان پیچیدند و تلاش کردند تا امروز به یکی از قدرت‌های برتر دنیا تبدیل شده‌اند؛ بنابراین اگر نتوانیم از تولید داخلی استفاده کنیم برای همیشه وابسته خواهیم ماند.

حسینی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه جامعه به تولیدات داخلی،‌ فرهنگ سازی را در این راه لازم دانست و افزود: باید با پذیرش داشته‌هایمان، یادمان نرود از کجا آمده و به کجا رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید برای تولید، کارگر و محصول دستمان احترام قائل شویم و برای ارتقای این محصولات تلاش کنیم نه اینکه تنها از محصولات خارجی استقاده کنیم، این باور نادرست فرهنگی است که در ذهن بخشی از جامعه جا افتاده است.

2 نظرات
  1. مریم می گوید

    با کمک دولت اینا سرپان.
    من نمیدونم با این همه دزدی که مردم کردن همیشه کسری بودجه دارن.
    کیفیت هم بره بالا، قیمت هم بیاد پایین، نمیخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
    والسلام

  2. احسان می گوید

    ایشالا نه کیفیت بره بالا نه خریدن مردم
    ایشالا ورشکسته بشن برن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.