نسل فعلی ماکسیما به یک باره تغییرات اساسی را در زمینه طراحی در مقایسه با مدلهای پیشین این خودرو به خود دیده که البته زبان طراحی جدید نیسان را از سری Z این شرکت به آن منتقل کرده است. اما در خصوص نسل هشتم ماکسیما رویه حتی هیجان انگیزتر شده و بیشتر باید آن را با خودروهای عضلانی آمریکایی مورد قیاس قرار داد تا یک سدان لوکس شهری! همین طراحی متفاوت، دینامیک حرکتی اسپرتی را نیز در خود جای داده و این بار قدرت در کنار فرمان پذیری بهینه شده احتمال استانداردهای جدیدی را این کلاس که رقبای پر فروشی همچون هیوندای آزرا، هوندا آکورد، فورد تاروس و انواع مدلهای آلمانی را به خود میبیند، ایجاد خواهد کرد.
ماکسیما به طور کلی همواره سدان قدرتمندی محسوب می شده که این موضوع در نسل جدید این خودرو نیز همچنان ادامه دارد تا پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر V به کار رفته در زیر کاپوت عضالنی آن (که به گفته نیسان بیش از ۶۰ درصد از قطعات به کار رفته در پیشرانه فعلی کامال جدید هستند) توانایی تولید بیشترین قدرت ۳۰۰ اسب بخار را داشته باشد (۱۰ اسب بخار بیشتر در مقایسه با قبل) تا به ازای هر لیتر از حجم موتور شاهد ۸۶ اسب بخار نیرو باشیم. برای انتقال این قدرت به چرخها نیز نیسان از یک جعبه دنده بهینه شده برای عملکرد دینامیکتر موسوم به ایکس ترونیک بهره گرفته که البته از نوع متغیر پیوسته است و آن چنان که گفته شده تعویض های سریعتر و پاسخگویی مناسب تری را به پدال گاز دارد.
نسل جدید ماکسیما همچنین از تکنولوژی های کاملا نوینی بهره می برد که از جمله آنها باید به سیستم ConnectSM نیسان با رهیاب ماهوارهای به صورت استاندارد نام برد که دارای یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی، رادیوی ماهواره ای SiriusXM، اینترنت پرسرعت و… است. به نقل از نشریه پیام ایران خودرو یک صفحه نمایش هفت اینچی (ADAD) نیز در پشت فرمان و جلوآمپر قرار گرفته تا تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار دهد. در بخش ایمنی نیز نیسان ماکسیما به صورت استاندارد سیستم های مختلفی همچون سیستم پیش بینی و اخطار تصادفات از جلو (PFCW)، کروز کنترل هوشمند تطبیق شونده (ICC)،ترمز اضطراری (FEB)، اخطار خودروهای پشت سری (CTA) و سیستم اخطار و نمایش نقاط کور راننده (BSW) را شامل میشود که در مدلهای فول تر موارد پیشرفته تر دیگری همانند سیستم هشدار در خصوص هوشیاری راننده (DAA) به آن افزوده می شود.
طراحی نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶
هدفی که کارلوس گون به عنوان رییس شرکت نیسان برای تیم طراحی ماکسیما مشخص کرده بسیار ساده و شفاف بود، ایجاد یک سدان لوکس با بهره گیری از شاخه های مدل های اسپرت و البته همراه با تمام خصوصیات یک نیسان! تغییرات اساسی در ماکسیما به جهت آن که محبوبیت زیادی به عنوان لوکس ترین سدان تولیدی این شرکت دارد، ریسک بالایی را در بر می گیرد ولی آنچه در نسل هشتم این خودرو شاهد هستیم ترکیب عناصر طراحی روز چه در بدنه و چه در داخل اتاق است که در عین حال به وضوح بر ژن طراحی جدید نیسان (طراحی V مانند جلو، چراغ های بوم رنگی، ستون خوابیده عقب و سقف کوپه مانند) تکیه دارد. اصولا یکی از ساده ترین روش ها به منظور افزایش چهره اسپرتی یک خودرو رجوع به یک نسخه قدیمی یعنی استفاده از گلگیرهای ورم کرده و چرخ های بزرگ تر است تا اگر اندکی برجستگی نیز به آن افزوده شود همه چیز تقریبا تکمیل شده به نظر آید!
اما نیسان در خصوص ماکسیمای جدید چنین رویه را پیش نگرفته چرا که قبل از هر چیز باید بدانیم که با لوکس ترین سدان نیسان روبه رو هستیم نه یک دستگاه نیسان ۳۷۰زد. به همین جهت طراحان حجم کلی پانل های بدنه را در نقاط مختلف به شکل اغراق آمیزی زیاد کرده اند تا در کنار خطوط برجسته ای همانند خط کمربند شانه ای دو تکه ای خودرو ترکیبی از به روز بودن و خصوصیات اسپرتی به چشم هر بیننده ای آید. استفاده از چراغهای بوم رنگ شکل در جلو و عقب و همپنین طراحی V مانند چهره خودرو )این سبک طراحی قبلا در نسل جدید نیسان مورانو نیز به کار گرفته شده بود) به خوبی ویژگی های یک نیسان مدرن را در ماکسیمای جدید به وجود آورده که البته باید به شیب بسیار زیاد سقف نیز اشاره ای داشت که از نمای جانبی، شکل یک جنگنده را تداعی میکند. برای تکمیل کردن پارامترهای اسپرت ماکسیما، چرخهای بزرگ ۱۸ اینچی به صورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده اند ضمن اینکه در مدل اس آر، خریداران از رینگ های ۱۹ اینچی آلیاژی بهره مند می شوند.
اتاق نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۶
طراحان نسل هشتم ماکسیما به این امر اشراف داشته اند که متاسفانه بخش عمده ای از خودروهای این کلاس کمترین ارتباط احساسیرا میان خود و سرنشینان به خصوص راننده به وجود می آورند. از این رو طراحی و شکل دهی به فضای داخل اتاق حتی دشوارتر و چالش برانگیزتر از طراحی بدنه خواهد بود. اما به واسطه درک روشن از اهمیت موضوع نیسان تاکید دارد که حتی بعد از چند ماه استفاده از این خودرو طراحی کابین برای افراد تکراری نخواهد شد، چیزی که البته در عمل باید آن را سنجید. داخل ماکسیمای جدید خوشبختانه به اندازه طراحی خارجی آن از جذابیت های لوکس و اسپرتی برخوردار است که البته سنگینی کفه ترازو در این بخش مطمئنا به سمت خصوصیات لوکس خواهد بود. استفاده از مواد و پوشش های باکیفیت نیز به وفور در جایجای اتاق به چشم می آید تا آن را در رده خودروهای یک سطح گرانقیمت تر قرار دهد.
اما قبل از نگاه به ویژگی های لوکس، باید به ارگونومی مثال زدنی داشبورد اشاره ای داشت که در آن همانند کابین یک جت جنگی اولویت بندی میان ادوات مختلف صورت گرفته و سیستمهای پر مصرف تر دسترسی بسیار سریعتر و ساده تری دارند ضمن اینکه قسمت وسط داشبورد اندکی به سمت راننده متمایل شده و از این جهت شرایط بهتری را فراهم میکند. سیستم چند رسانه ای به کار رفته در کنسول وسط داشبورد نیز به عنوان نقطه عطف کابین به لطف بهره مندی از صفحه نمایش هشت اینچی لمسی با وضوح تصویر بالا عملا تحت هر شرایطی بهترین پاسخگویی را برای راننده خواهد.
کیفیت، ویژگی غیر قابل انفصالی در خصوص ماکسیما محسوب میشود تا برای دستیابی به لوکسترین فضا در چنین خودرویی استفاده از پوشش چرم طبیعی و آلکانترا حتی در بخش بالایی داشبورد علاوه بر فرمان و صندلی ها نیز مشاهده شود. در عین حال به منظور ایجاد هماهنگی بین ویژگی های اسپرت و لوکس، زمینه رنگی دوگانه مشکی–کرم در مدل فول خودرو وجود دارد که به لحاظ بصری محیطی چشم نواز و لوکس را در ذهن هر بیننده ای تداعی میکند. در پایان باید بیان داشت که نیسان ماکسیمای جدید در سه سطح SL، SR و پلاتین از تابستان سال جاری در نمایندگی های نیسان در سرتاسر دنیا به فروش میرسد و قیمت در نظر گرفته شده داشت برای آن در مدل پایه برابر با ۳۲هزار و ۴۱۰ دلار است.
نیسان ماکسیما ۲۰۱۶ در یک نگاه
مشخصات فنی نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
- موتور شش سیلندر
- ۳.۵ لیتری
- ۳۰۰ اسب بخار
- ۳۵۳ نیوتنمتر گشتاور
- گیربکس CVT
- استفاده از Xtronic
- مصرف سوخت در شهر ۱۰.۶۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
- مصرف سوخت در بزرگراه ۷.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل کابین نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
- لوکس تر و شیک تر
- مواد با کیفیت بالا
- تجهیزات با تکنولوژی مدرن
- فرمان با فرم تخت در پایین آن
- روکشهای داخل اتاق از چرم و چوب
- نمایشگر ۸ اینچی
- سیستم ناوبری
- اطلاعات و سرگرمی
- عایقبندی بهتر
- شیشههای چندجداره جهت کاهش صدا در درون خودرو
امکانات نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
- صندلیهای گرم و سرد شونده جلو
- سیستم صوتی Bose
- ۱۱ بلندگو
- استارت دکمهای
- سقف پانوراما
- روکش چرم صندلیها
- کروز کنترل هوشمند
- هشدار ترافیک از عقب
- هشدار برخورد از جلو
- سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین
فیلم نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
تصاویر نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
سلام-خسته نباشید-خواستم بدونم که جریان اینکه به ماشین های بالای ۲۵۰۰ مرخصی نمیدن-برا حلش اقدامی نشده و ….بعد اونایی که مرخصی میگیرن (غیر قانونی به قولی)برای ماشین های بالای ۲۵۰۰ تو خارج از استان اگه بهشون گیر دادن وضعیتشون چطور میشه؟اصلا گیر میدن یانه-کلا این مرخصی ها قابل اظمینان هستن یا نه-ممنون
با سلام و خسته نباشید
نمایندگی فروش ماکسیما ۲۰۱۶ کدوم شرکته
ممنون
آقای نوری این ماشین پلاک ملی میشه
سلام گرامی
با عرض پوزش برای تاخیر در پاسخگویی
خیر دوست عزیز
برقرار باشید