چاقوی حمایت از تولید داخلی بر گردن خودرو های اروندی !

مشاور استاندار: مجوز تردد خودروهای پلاک اروندیدر خوزستان قانونی است

مسأله تردد خودروهای پلاک اروندی در خوزستان فقط در کالاهای لوکس خلاصه نمی‌شود و صدور مجوز تردد این خودروها به منظور ورود تمام خودروها و وسایل نقلیه بوده است.  جمال درویش اظهار کرد: علاوه بر خودروهای لوکس قرار است خودروهای دیگری از جمله ماشین‌های راهسازی، کشاورزی، آمبولانس، آتش نشانی و وسایل نقلیه عمومی در جهت رفاه حال مردم خوزستان وارد استان شود.  وی افزود: به طور کلی این کار با هدف توسعه و جبران عقب ماندگی استانی انجام گرفت که ۸ سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد و اکنون دچار عقب ماندگی ۲۰ ساله است.  مشاور استاندار خوزستان با رد جوسازی‌هایی که علیه تردد خودروهای خارجی در استان می‌شود، تصریح کرد: مجوز تردد این خودروها در خوزستان به طور کاملا قانونی اخذ شده و تمام ملاحظات اقتصادی و اجتماعی در آن مورد توجه قرار گرفته است.  درویش خاطرنشان کرد: به جز کسانی که نمی‌خواهند توسعه خوزستان را ببینند، تمام ساکنین خوزستان و مردم کشور از این تصمیم استقبال کرده‌اند.

نماینده شوشتر: تردد خودروهای اروندی در خوزستان، کاملا قانونی و مورد تایید دولت است

در عین حال سادات ابراهیمی نماینده شوشتر و گتوند در مجلس با ابراز قدردانی از استاندار خوزستان برای تصویب طرح تردد خودروهای اروندی گفت: تردد خودروهای اروندی در سطح استان خوزستان، کاملا قانونی و مورد تایید دولت است و کسانی که به این طرح اشکال وارد می‌کنند، از قانون بی‌خبرند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، در خصوص حاشیه‌سازی‌های انجام شده در مورد تردد ماشین‌های اروندی در سطح استان خوزستان اظهار کرد: طرح تردد خودروهای پلاک اروندی کاملا قانونی است و روال قانونی را گذرانده و هیچ منعی برای تردد این خودروها در استان، وجود ندارد. وی افزود: دلایل قانونی صدور مجوز تردد این خودروها بسیار و متعدد بوده و کسانی که مخالفت می‌کنند از قانون مطلع نیستند. نماینده شوشتر گفت: برخی از دیگر کسانی که به تردد خودروهای اروندی در سطح استان اشکال وارد می‌کنند از شرایط استان مطلع نیستند و نمی‌دانند که خوزستان چه نقش مهمی در اداره کشور دارد. هم‌چنین مشکلات و سختی مردم خوزستان را درک نمی‌کنند. سادات ابراهیمی گروه دیگر مخالفان تردد ماشین‌های اروندی را باندهای ثروت دانست و بیان کرد: منافع مالی و اقتصادی این افراد و باندها بر اثر طرح تردد ماشین‌های اروندی در سطح خوزستان متضرر شده، به همین جهت حاشیه‌سازی می‌کنند.

وی با اشاره به محرومیت موجود در خوزستان تاکید کرد: حق مردم خوزستان است که از امکانات اقتصادی موجود در سطح استان مانند منابع نفت و گاز سهم داشته باشند. سختی منحصر به فردی در خوزستان وجود دارد که این وضعیت می‌طلبد که توجه ویژه به استان شود. نماینده شوشتر با تاکید بر این که باید برای مردم استان خوزستان تمام امکانات را در نظر گرفت، افزود: در خوزستان میزان مهاجرت بسیار بالاست؛ طرح تردد خودروهای اروندی و استفاده از امکانات منطقه آزاد اروند، مردم را به ماندگاری در استان تشویق می‌کند. سادات ابراهیمی ادامه داد: شأن مردم خوزستان بسیار بالاتر از این خواسته‌هاست و طرح‌هایی مانند آزادسازی تردد خودروهای اروندی بخشی از مطالبات بحق مردم استان است. وی با حمایت از طرح تردد خودروهای اروندی در سطح استان خوزستان گفت: لازم است از استاندار خوزستان که با شهامت و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این طرح را تصویب کرد، قدردانی شود. نماینده شوشتر با اشاره به این که این طرح مورد تایید دولت است، تاکید کرد: دولت اقدامات صورت گرفته در استان که در راستای توسعه و جبران عقب‌ماندگی مفرط صورت گرفته را تایید و از هر تصمیمی که موجب شکوفایی و رشد خوزستان می‌شود، حمایت می‌کند.
پس از روی کار آمدن عبدالحسن مقتدایی بر روی کرسی استانداری خوزستان وی توان خود را معطوف به انجام کارهای عمرانی و اقتصادی کرده است و در برخی از مسائل سیاسی چون فشارهایی شده وارد کار شد.یکی از کارهایی که برای همه اقشار پس از ایجاد منطقه آزاد اروند انجام شد بحث ایجاد شهرک‌های کشاورزی، دامپروری و شیلاتی است که در ۱۵ نقطه استان خوزستان مشخص شدند و اکنون در ۸ نقطه کارهای مقدماتی ایجاد آنها در حال انجام است. توسعه پایانه‌های صادراتی مانند بنادر و توسعه بازارچه‌های مرزی در دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان از پیوست‌های کارهای اقتصادی خوزستان برای اقشار کم درآمد استان است.

اما در مجله این هفته کاکو به زبان طنز و البته به وضوح داستان های جدید در مورد منطقه آزاد اروند و خوزستان را به تصویر کشیده است که خود گویای همه چیز می باشد.

چاقوی حمایت اروندی - چاقوی حمایت از  تولید داخلی بر گردن خودرو های اروندی !

 درآمد این نشریه نیز تقدیم می شود به کودکان سرطانی؛ هر چند ناچیز و اندک اما تلنگری ست به خودمان تا یادمان باشد در هیاهوی زمینی و فراسوی خنده ها ، هستند کودکانی که خنده از رخسارشان رخت بربسته و امروز نه محتاج ، بلکه چشم به راه یک دیدارند…
طرح جلد : سیّد فرزاد موسوی
طرح چهره : سلیم کوثرزاده
کاریکاتوریست : سیّد فواد موسوی – فرین فاطمی – جهانگیری
4 نظرات
  1. علی می گوید

    خوب می شد اگه مسولین استان کاری می کردن که توی سایت منطقه آزاد اروند هم تردد رو کل استان اعلام می کرد ظاهرا مسوولین گمرک منطقه آزاد با تردد تو کل استان موافق نیستن ….

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      پیگیر شدیم علی جان.جواب را اعلام خواهیم کرد

  2. حيدري می گوید

    هر کس معترضه یه سر بیاد خوزستان و خیابونها و کوچه پس کوچه ها رو ببینه خودش متوجه میشه که بحث جلوگیری از تردد یک جوک بیشتر نیست.

  3. قاسم می گوید

    افرین به مردم دلیر خوزستان و مسئولین دلسوز .درود بر استاندار محترم و مشاور فهیم جناب اقای درویش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.