پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

دوسالانه بین‌المللی فرانکفورت (IAA)، غرفه باشکوه فِراری و مدل روباز ۴۸۸ که از زیر پوشش همیشگی بسیار زیبای قرمزرنگ مزین به «رامپانته کاوالو» بیرون می‌آید!

۴۸۸ اسپایدر آبی‌رنگ (که همین جای سؤال دارد) پرده از رخ برداشت تا قوی‌ترین V8 روبازی که پادشاه مارانللو تاکنون ساخته در مقابل چشم‌ها و لنز‌های حاضران قرار گیرد و صحنه تکراری تحسین شدن فِراری بار دیگر اجرا شود.

Ferrari 488 GTB 6 526x351 - پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

برخلاف ۴۵۸ طراحی آن کاملاً در خانه یعنی مرکز طراحی اسب سلطنتی انجام‌شده است. بااین‌حال آشناییت نزدیک و دوری با آن دارد و این‌گونه به نظر می‌رسد که پختگی و گیرایی خارق‌العاده نسل پیشین با غالبی کمی آرام‌تر و لطیف‌تر آمده تا راه سرخ فِراری را ادامه دهد و بازهم افتخارات تازه‌ای کسب کند. جالب است بدانید تک‌تک اجزای بدنه نقش بخصوصی را در آئرودینامیک خودرو ایفا می‌کنند! بدین‌صورت هم جریان هوا در بهترین حالت از سطوح بدنه عبور می‌کند هم ورودی‌های هوا به‌خوبی تغذیه می‌شوند.

Ferrari 488 GTB 8 526x351 - پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

 

شاسی سبک و به‌اصطلاح فضایی (spaceframe) آن از ۱۱ آلیاژ متفاوت آلومینیومِ سری ۶۰۰۰ در مرکز اسکالیتی (Scaglietti) ساخته‌شده است و ازنظر استحکام و سختیِ پیچشی فرقی با نسخه کوپه ندارد. اهمیت این نکته را وقتی بهتر متوجه می‌شوید که نقش سقف ثابت کوپه را در یکپارچگی و استحکام بدنه به‌طور کامل درک کنید!

Ferrari 488 GTB 02 765x510 - پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

قلب این اسب بی‌سقف پیشرانه ۳.۹ لیتری توربو دوقلو است که ۶۶۱ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتون‌متر گشتاور (در ۳,۰۰۰ دور بر دقیقه) تولید می‌کند تا دستیابی از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳ ثانیه و مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعتدر ۸.۷ ثانیه میسر شود. بیشینه سرعت این خودرو نیز فراتر از ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. نکته قابل‌توجه و درعین‌حال تأمل‌برانگیز آن واکنش ۰.۸ ثانیه‌ایِ پدال گاز است که عملاً تأخیر توربو را جبران می‌کند!

Ferrari 488 GTB 03 765x510 - پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

 

۴۸۸ اسپایدر از همان سقفی بهره می‌برد که در مدل ۴۵۸ اسپایدر برای اولین بار در دنیا معرفی شد و حیرت همگان را برانگیخت. پادشاه مارانللو معتقد است سیستم ابداعی‌اش با ۲۵ کیلوگرم وزن کمتر، محافظت بهتر سرنشینان از فضای بیرون و قابلیت باز و بسته شدن تنها در ۱۴ ثانیه (حتی هنگام حرکت) نسبت به نمونه‌های سافت-تاپ (Soft-top) قدیمی برتری کامل دارد و بهترین گزینه برای سوپر خودروهای پیشرانه وسط-عقب این‌چنینی است.

2015 Ferrari488Spider 07 526x436 - پرده‌برداری از فِراری 488 اسپایدر

آخرین نکته نیز ارائه رنگ بیرونی آبی مسابقه‌ای (Blu Corsa) توسط کمپانی و نیز گسترش سامانه اَپل کار پلِی (Apple Car Play) برای تمامی محصولات فِراری ازجمله همین ۴۸۸ اسپایدر است که IAA امسال میزبان آگهی آن خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.