واردات خودرو با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی که با عنوان خودروهای لوکس در ایران تعریف میشوند به کشور ممنوع است، اما هر از چند گاهی واردات برخی از اتومبیلهای گران قیمت به کشور جنجالساز میشود، رییس کل گمرک که راه حل این مشکل را در تغییر تعریف خودروی لوکس میداند، میگوید که هنوز تصمیمی برای دستورالعمل جدید واردات خودرو گرفته نشده است.
مسعور کرباسیان.در آخرین اظهار نظر خود درباره امکان تغییر تعریف خودروی لوکس طی دستورالعمل جدید تصریح کرد که هنوز هیچ تصمیمی از سوی دولت گرفته نشده است.
وی با اشاره به اینکه لازم است دولت در این زمینه تصمیمگیری کند، اظهار کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت باید دستورالعمل جدید را به دولت ببرد و دولت تصمیم بگیرد که تعریف خود را از خودروهای لوکس تغییر دهد با این حال هنوز هیچ تصمیم جدیدی در این زمینه به ما داده نشده است.
کرباسیان همچنین در ادامه درباره علت ادامهدار شدن کاهش واردات و صادرات طی پنجماه نخست سال ، تصریح کرد: شرایط اقتصادی فعلی باعث کاهش واردات شده است از سوی دیگر درآمدهای نفتی ایران کاهش یافته، ضمن آنکه همه منتظرند ببینند بعد از رفع تحریمها چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی با تاکید براینکه این عظم وجود ندارد که با رفع تحریم میزان واردات کشور افزایش پیدا کند، ادامه داد: میزان واردات کشور مدیریت میشود، اما در مورد صادرات امیدواریم که حجم آن در پسا تحریم افزایش یابد، چراکه در آن زمان موانعی مانند انتقال ارز و دیگر مسائل برطرف میشود.به گفته رییس کل گمرک کاهش حجم واردات و صادرات طی سال جاری ارتباطی با سامانه جدید گمرکی ندارد.
منبع : ایسنا
خنده دار ترین قانون
۲۵۰۰سی سی !!!
یه راهکار هست که مشاورا چون کارشون این نیست نشستن اینجور قوانین درست میکنن
قیمت مبدا حداکثر ۱۰۰ هزار دلار
اینقدر قوانین کشور ما قدیمی هستن که لوکس بودن خودرو از حجم موتورش مشخص میشه( این قانون حدود ۳۰ سال پیش جواب میداد که موتور ماشین ها شمالی جنوبی بود و هرچی حجم موتور بیشتر بود ماشین بزرگتر، با امکانات بیشتر و به تبع گرون تر بود). در نتیجه قوانین عهد شاه وزوزک مملکت ما یه خودرویی مثل پورشه ماکان که لوکس بودنش بر همگان واضح و مبرهنه به دلیل حجم موتور پایین وارد میشه و یک خودروی خانوادگی هم مثل هوندا پایلوت به خاطر موتور ۳.۵ لیتری وارد نمیشه. باید یه تجدید نظری بشه و تعرفه واردات بر اساس سگمنت خودرو وضع بشه ( به نظرتون تعرفه واردات کیا پیکانتو سگمنت a باید با تعرفه ی لکسوس nx300 که سگمنت f به حساب میاد باید یکی باشه?).
لوکس بودن برمبنای حجم موتور بالای ۲۵۰۰ کاملا اشتباست.
باید قانون ممنوعیت واردات خودروهای پلاک ملی با حجم موتوره بالای ۲۵۰۰ سی سی اصلاح بشود .
و لکوس بودن خودرو صرفا باید از یک حدنصاب قیمت مبنا بگیرد.