افت شدید تولید خودروسازان کشور

در روزهایی که بازار خودرو ایران با رکود دست و پنجه نرم می کند، خبر می رسد خودروسازان کشور تولید خود را به شدت پایین آورده اند.

بر این اساس، گفته می شود مجموع تولید دو غول بزرگ خودروسازی ایران، به حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در روز رسیده است. آن طور که خبر می رسد، در حال حاضر سایپایی ها روزانه ۶۰۰ دستگاه تیراژ دارند و ایران خودرو نیز تنها ۹۰۰ دستگاه محصول در روز به تولید می رساند. این در حالی است که تا همین سه ماه پیش، تولید روزانه خودروسازان در مجموع به پنج هزار دستگاه می رسید. با توجه به شرایط فعلی، خودروسازی ایران عملا به حالت نیمه تعطیل درآمده و باید منتظر ماند و دید آیا طرح فروش جدید خودروسازان می تواند صنعت خودرو را از این گرفتاری و بحران نجات دهد.

خودروسازی در حال حاضر دومین صنعت بزرگ ایران به شمار می رود و صنایع بسیاری را به دنبال خود می کشد و طبعا اگر فکری به حال رکود آن نشود، کل صنعت کشور با مشکل روبرو خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان، دلیل اصلی کاهش تولید اجباری خودروسازان، رکود سنگین در بازار خودرو است، چه آنکه با توجه به افت فروش، شرکت های خودروساز تصمیم به کاهش تیراژ خود به صورت موقت گرفته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.