دستورالعمل جدید واردات خودرو از سوی وزیر صنعت و قدرت بیشتر واردکنندگان رسمی

دستورالعمل جدیدی از سوی وزیر صنعت ابلاغ شده است تا مکمل طرح ساماندهی فوق باشد. بر اساس این دستورالعمل، برای واردات خودرو لازم است که نمایندگی شرکت خودروسازی را اخذ کرده باشند. در غیر این صورت واردکنندگان غیر نمایندگی برای واردات خودرو لازم است که از طریق نمایندگی ها اقدام کنند.

همچنین در صورت عدم وجود امکانات و تاسیسات خدمات پس ازفروش، پذیرش ثبت سفارش از اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی صرفاً پس ازعقد توافقنامه ارائه خدمات گارانتی و وارانتی مابین نماینده رسمی و واردکننده میسر می باشد.

اما علاوه بر موارد فوق، دستورالعمل جدیدی که از سوی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ابلاغ شده، حاوی نکات مهم دیگری هم هست. وی در ابلاغیه جدید خود، تاکید می کند که در صورت تخلف نمایندگی های رسمی از دستورالعمل مذکور، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، می تواند درخواست تعلیق و ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی واردات خودرو را از معاونت امور اقتصادی و بازرگانی کند.

دستورالعنل واردات خودرو - دستورالعمل جدید  واردات خودرو  از سوی وزیر صنعت  و  قدرت بیشتر واردکنندگان رسمی

همچنین بر اساس بخش دیگری از این بخشنامه، انجمن واردکنندگان خودرو به شماره شناسه ملی ۱۴۰۰۴۵۲۹۰۶۱ مکلف به پذیرش و پیگیری درخواست متقاضیان واردات خودرو (غیرنماینده) و همچنین نظارت بر عملکرد نمایندگان رسمی واردات خودرو در راستای ضوابط ابلاغی خواهد بود.

به گزارش اروند پلاک به نقل از اقتصاد آنلاین ، حال که نظارت بر واردکنندگان رسمی خودروهای خارجی به یک انجمن غیردولتی سپرده شده، باید منتظر ماند و دید آیا وزارت صنعت از این برون سپاری مهم به بخش خصوصی، حمایت و دفاع خواهد کرد یا پس از چندی، مجددا تفکر دولتی جای استفاده از پتانسیل بخش خصوصی را می گیرد؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.