کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی

کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی

 

نمایشگاه سال ۲۰۱۳ شهر توکیو اولین جایی بود که کمپانی سوزوکی از کانسپت Recursion رونمایی کرد. این موتورسیکلت از یک انجین دوسیلندر موازی به حجم ۵۸۸ سی‌سی و مجهز به توربو شارژر بهره می‌برد، انجینی که قدرتی معادل با ۱۰۰ اسب بخار در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۰۰.۳ نیوتن متر در ۴.۵۰۰ دور در دقیقه را برای Recursion فراهم می‌آورد.

احتمالاً کسانی که تا حدودی با موتورسیکلت‌های سوپر اسپرت کمپانی سوزوکی آشنایی دارند با شنیدن این مشخصات به یاد مدل GSX-R600 خواهند افتاد.

موتورسیکلتی که از یک انجین به حجم ۶۰۰ سی‌سی و با قدرتی معادل با ۱۰۳ اسب بخار در ۱۳.۵۵۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور ۵۹.۱ نیوتن متر در ۱۱.۱۴۰ دور در دقیقه، بهره می‌برد؛ اما نکته که نباید فراموش کنید این است که این قدرت و نیروی گشتاور تاکنون بر روی موتورسیکلتی وجود داشته است که دو تا سه برابر سنگین‌تر و تنومندتر از یک موتورسیکلت با وزن متوسط همانند Recursion است.

2 11 - کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
42 - کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
7 1 - کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی

کمپانی سوزوکی در ماه مارس امسال (۲۰۱۵ میلادی) ویژگی‌های منحصربه‌فردی ازجمله طراحی انجین و تعبیه ورودی‌های هوای انجین در قسمت چراغ جلو را ثبت اختراع کرد. یکی از سایتهای خبری در این مورد نوشت:

“بیشترین تمرکز طراحان در ثبت طرح‌های اولیه بر روی ایجاد یک ورودی هوای حفره مانند در قسمت چراغ جلو و به‌منظور تثبیت موقعیت توربو شارژر در عین کاستن از وزن نهایی موتورسیکلت و درنتیجه مرکز ثقل پایین‌تر بوده است. توربو دقیقاً در زیر رادیاتور و پشت چرخ جلو قرار گرفته و با یک پوشش مناسب محافظت می‌شود. محفظه هوا نیز زیر انجین طراحی شده است تا با حذف کردن لوله‌های مورد نیاز انتقال هوا، کیفیت بیشتر و وزن کمتری را ایجاد کند که این مورد هم به پایین‌تر آوردن مرکز ثقل کمک می‌کند.”

به نظر می‌رسد کمپانی سوزوکی در تلاش است تا با انتشار این‌گونه اخبار و اطلاعات ما را به این باور برساند که حقیقتاً در آستانه به مرحله تولید Recursion قرار دارد وگرنه چه دلیلی دارد که این کمپانی تمام موارد طراحی این موتورسیکلت را رسانه‌ای کند، درحالی‌که همه می‌دانند ایجاد اصلاحات در کانسپت‌های اولیه چیز عجیبی نیست.

1 11 - کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی
کانسپت جدید موتورسیکلت توربوشارژ سوزوکی

اوایل امسال هم مجله ژاپنی و نه‌چندان معتبر Young Machine تصاویری از Recursion را با این ادعا که این همان نسخه‌ نهایی و رو به تولید این موتورسیکلت است را منتشر کرد و گزارشی از روند رو به تکامل Recursion ارائه داد.

اما اتفاقی که در این ماه آتش شایعات را در مورد تولید این موتورسیکلت داغ‌تر کرده است گزارش سایت Visordown از تجاری‌سازی نام Recursion توسط کمپانی سوزوکی بود، اقدامی که یک گام روبه‌جلو محسوب شده و می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای رونمایی نهایی از این موتورسیکلت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.