چرا دو خودروساز بزرگ به نمایشگاه تبریز نرفتند

شرکت ایساکو به عنوان تامین‌کننده خدمات گروه خودروسازی ایران‌خودرو در نمایشگاه خودروی تبریز حضور یافت.
 مسئول ارتباطات با رسانه گروه ایساکو در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه خودروی تبریز گفت: هدف اصلی ایساکو از حضور در این نمایشگاه مبارزه با موارد جعل و تقلب در حوزه قطعات یدکی است.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه پیامکی «اصل بخرید» در همین راستا بوده است، بیان کرد: امروزه محصولاتی بیشتر مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد که با نام‌های تجاری معتبر و با کیفیت به بازار عرضه ‌شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، تولدی و توزیع کالاهای تقلبی و با کیفیت پایین و بسته‌بندی‌های متفرقه در بازار رواج یافته است، اضافه کرد: از همین رو شرکت ایساکو جهت تامین امنیت و تشخیص اصالت قطعات اقدام به تدوین طرح ظرفیت نظارت مصرف‌کننده کرده که در این طرح، کدهای تصادفی به همراه بارکد مخفی «QR» یا کد پاسخ، سریع روی برچسب مشخصات قطعات به منظور شناسایی و پیشگیری از هرگونه جعل و تقلب تعبیه شده است.
به گفته وی، این سامانه از روش دریافت و پایش اطلاعات و در همسازی داده‌ها، با به کارگیری از توابع مخصوص و غیرقابل دسترس استفاده می‌کنند.
در ادامه همچنین نماینده گروه ایران‌خودرو با اشاره به اینکه شرکت ایساکو به همراه پنج نمایندگی خدمات پس از فروش و پنج فروشگاه مجاز فروش قطعات ایساکو در تبریز در این نمایشگاه حضور یافته است، گفت: محور اصلی حضور در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی در مورد قطعات تقلبی و اصلی، سامانه پیامکی استفاده از ظرفیت نظارتی مصرف‌کننده، اطلاع‌رسانی و توجیه مشتریان درباره گارانتی محصولات، نحوه تشخیص جعبه اصلی محصولات ایساکو از فرع و نمونه تقلبی آن‌ها و همچنین خدمات پس‌از فروش محصولات تولیدی ایران‌خودرو است.
دوازدهمین نمایشگاه صنعت خودرو در تبریز از بعدازظهر روزسه شنبه آغاز به کار کرد.
از نکات قابل توجه در این نمایشگاه، عدم حضور دو خودروساز بزرگ کشور به شمار می‌رود. اما در مقابل آن، نمایندگی‌های خودروهای سنگین و دیزلی، حضور شایان توجهی در این نمایشگاه دارند. در این زمینه گفته می‌شود مهم‌ترین دلیل حاضر نشدن دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در نمایشگاه خودروی تبریز، این است که این شهر در منطقه آزاد ارس واقع شده و خودروهای آمریکایی و وارداتی می‌توانند بدون پرداخت هزینه گمرکی و تعرفه در آن تردد کنند. بنابراین به نظر می‌رسد حضور دو خودروساز داخل در این نمایشگاه، برای آنها توجیه اقتصادی نداشته است.

همچنین برخی از غرفه‌های نمایشگاه، به دلیل آماده نشدن خود غرفه، نتوانستند پاسخگوی مراجعان خود باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.