برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود

برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود

گروه صنعتی کرمان خودرو بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی است که کار خود را با مونتاژ محصولات دوو آغاز کرد و پس از مدتی زیرمجموعه‌هایی را جهت مونتاژ خودروهای هیوندای و فولکس‌واگن تأسیس کرد. اخیراً کرمان خودرو با ایجاد زیرمجموعه‌ای جدید قصد دارد که پای برند چینی BYD را نیز به بازار کشور باز کند

این زیرمجموعه جدید “کارمانیا” نام دارد و اخیراً فعالیت‌هایی از آن درزمینهٔ‌های مختلف دیده شده است. کارمانیا نام باستانی منطقه کرمان است و در سال ۱۳۸۶ آغاز به فعالیت کرد. اما تاکنون که خبر تولید محصولات بی‌وای‌دی از آن شنیده شد، فعالیتی جدی درزمینهٔ خودروسازی نداشته است.

برند بی‌وای‌دی یکی از برندهای پیشروی جهانی درزمینهٔ ساخت خودروهای برقی و هیبریدی است. اتوبوس‌های برقی و خورشیدی BYD در سرتاسر جهان از چین تا آلمان و هلند و انگلستان و آمریکا به مسافرین درون‌شهری خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکسی‌های برقی BYD سالانه باعث صرفه‌جویی میلیون‌ها دلار در سراسر جهان می‌شوند.

large 10 526x313 - برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
byd s6 10w 526x310 1 - برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود

BYD همواره سعی دارد که تصویری جدید از خودروسازی چین را به نمایش بگذارد و در این راستا از پنجه انداختن در پنجه غول‌های بزرگ جهانی نیز ابایی ندارد. به نظر می‌رسد که کارمانیا قصد راه‌اندازی خطوط تولید سه مدل با پلتفرم مشترک از محصولات بی‌وای‌دی را دارد. از این سه محصول تاکنون تولید یک مدل از آن‌ها که BYD S6 است قطعی شده و دو مدل دیگر یعنی چین (Qin) و تانگ (Tang) احتمالاً در آینده به این مجموعه اضافه خواهند شد.

بی‌وای‌دی S6 کراس اووری است که در کلاس کراس اوورهای جمع‌وجور قرار می‌گیرد. در طراحی این خودرو شباهت‌های زیادی به نسل دوم لکسس RX دیده می‌شود اما این شباهت‌ها آن‌قدر زیاد نیستند که بتوان بی‌وای‌دی را رسماً به کپی کاری متهم کرد. این خودرو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار چین شد و به دلیل عملکرد خوب فنی و تجهیزات الکتریکی و ایمنی بالا توانست در دسامبر سال ۲۰۱۱ به‌عنوان پرفروش‌ترین SUV در بازار چین معرفی شود. همچنین در همان سال موفق به کسب جایزه سریع‌ترین رشد فروش در بین SUV ها و همچنین برنده عنوان خودروی SUV سال در چین شد.

BYD S6 4 526x350 - برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
BYD S6 03 526x350 - برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
large 01 526x313 - برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود
برند چینی BYD وارد بازار ایران می شود

بی‌وای‌دی S6 از یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۲۴۰۰ سی‌سی ساخت BYD بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و ۲۳۴ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. این خودرو از یک جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مک فرسون با اتصال سه تایی مستقل است.

از نظر ایمنی این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است و این مسئله جایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم S6 اولین SUV ساخت چین است که موفق به کسب این امتیاز شده است. این خودرو به ۶ عدد کیسه هوا مجهز است و ۶ عدد سنسور پارک و دوربین دید ۳۶۰ درجه خودرو وظیفه هدایت راننده را بر عهده دارند. علاوه بر این‌ها ترمزهای S6 ساخت بوش آلمان است و در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.