لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای خروج کشور از رکود

لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای خروج کشور از رکود 

محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: دولت بعد از ارائه بسته خروج از رکود و کمک به خودروسازان اکنون باید موضوع ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را در دستور کار قرار دهد چون تا زمانی که ارتقای کیفیت نداشته باشیم باز رکود باقی خواهد ماند.

وی با انتقاد از وجود حجم زیاد خودروهای چینی در خیابان‌های کشور گفت: مردم به دلیل وجود یکسری آپشن‌ها و امکانات به سمت خودروهای بی‌کیفیت چینی رفته‌اند که اگر خودروسازان داخلی بتوانند خودروهایشان را قابل رقابت با بازارهای جهانی و مورد طبع جوانان و طبق سلیقه مشتریان کنند شاهد استقبال مردم از خودروهای داخلی خواهیم بود که تمامی این موارد منوط به سرمایه‌گذاری در حوزه خودروسازی است.

3297 117 300x185 - لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای خروج کشور از رکود
لزوم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای خروج کشور از رکود

بیاتیان با بیان این‌که «شرکت‌های خودروسازی مشکلات عدیده مالی دارند» گفت: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی با وام‌های داده شده از محل فروش ۱۱۰ هزار خودرو بدون هزینه‌ای توانستند خودروهایشان را به فروش برسانند و به نقدینگی دست یابند. قبول داریم که این پول در برابر معضلات و مشکلات آنها ناچیز است ولی باز هم باید سیستم مدیریتی و فنی شرکت‌های خودروسسازی به سمتی رود که نتیجه‌اش ارتقای کیفیت خودروهای داخلی از طریق پژوهش و نوآوری باشد. برای رسیدن به این مهم دولت باید در کنار اعطای کمک به خودروسازان شرط و شروطی در بحث ارتقای کیفیت مدنظر داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در توضیح راهکارهای ارتقای کیفیت گفت: در حال حاضر استانداردهای داده شده به خودروها درست نیست به طوری که در دنیا طبق قوانین مشخصی به خودروها استاندارد می‌دهند و بدون هیچ اغماضی با متخالفان برخورد می‌کنند حال اینکه موارد استاندارد در کشور ما به روز نیست از این رو لازم است دولت در وهله اول سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای به روز کردن استانداردها انجام دهد.

بیاتیان سرمایه‌گذاری خودروسازهای مطرح دنیا از حیث ورود تکنولوژی و پیاده کردن استانداردهای آنها را از دیگر راهکارهای ارتقای کیفیت خودروی داخلی عنوان و اظهار کرد: دولت باید بدون اغماض و چشم پوشی نداشتن سهامی در شرکت‌های خودروسازی الزاماتی را تعیین کند تا خودروسازان خود را ملزم به تولید کیفیت خودروهای قابل رقابت و با کیفیت با خودروهای خارجی کنند تا حداقل برای یک بار هم که شده خودرویی مطابق با استانداردهای دنیا تولید کنیم.

وی افزود: این خیلی عیب است که کره جنوبی که صنعت خودروسازی را بعد از ما شروع کرد اکنون از برترین‌ها هست و چین نیز حرفی برای گفتن دارد، مشکل از آنجا شروع شد که ما تنها به کپی کاری روی آوردیم و تلاشی برای افزایش کیفیت و تولید خودرو با استانداردهای روز دنیا نکردیم.

وی در پایان گفت: بعد از این اقدامات آنگاه می‌توان خودروهای خودروسازان مطرح دنیا را با تعرفه‌ی پایین‌تر در کشورمان وارد کرد چون آن‌قدر دیگر به خودمان اعتماد داریم که می‌توانیم با این خودروها رقابت کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.