کانسپت چینی رووی ویژن-آر

رووی برندی چینی است که محصولات اولیه‌اش بر پایه پلتفرم‌های روور انگلستان شکل گرفت و پای دو مدل از محصولاتش یعنی ۳۵۰ و ۵۵۰ تحت برند ام جی به کشور ما نیز باز شد. اخیراً در نمایشگاه خودروی گوانگژو، رووی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده است که نسل جدید رووی ۹۵۰ بر اساس آن شکل خواهد گرفت و علاوه بر آن، زبان طراحی جدید رووی را نیز نمایان خواهد ساخت. نسل فعلی رووی ۹۵۰ که در سال ۲۰۱۲ از آن رونمایی شد، بر پایه بیوک لاکراس مدل ۲۰۱۰ شکل گرفته است و از قوای پیشرانه جنرال‌موتورز بهره می‌برد.

Roewe Vision R Concept 03 516x342 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

این کانسپت جدید که Vision-R نام دارد و توسط تیم طراحی سایک موتور تکوین یافته است، محصول دیگری از همکاری‌های گسترده سایک موتور چین و جنرال‌موتورز آمریکاست. چرا که این کانسپت بر پایه مدل ۲۰۱۷ بیوک لاکراس Buick LaCrosse شکل گرفته است و قوای پیشرانه آن نیز با لاکراس یکسان خواهد بود.

Roewe Vision R Concept 04 516x342 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

در نمای جلوی این کانسپت خطوط کرومی کشیده بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. این خطوط کرومی آرم رووی را در مرکز خود جای داده‌اند و از دو طرف به چراغ‌های LED یخی منتهی می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده و باریک به نمای جلوی Vision-R جلوه‌ای اسپرت و خشن می‌دهند.

Roewe Vision R Concept 02 516x342 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

با باز شدن درهای این کانسپت که در جهت مخالف هم باز می‌شوند، نمایی جدید و خلاقانه را در بر برابر خود می‌بینیم. صندلی‌های چرمی سفید رنگ با طراحی فضایی به همراه غربیلک فرمان جت شکل و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، حس وارد شدن به یک سفینه را به بیننده القا می‌کند!

البته کف‌پوش‌های طرح چوب داخل کابین تا حدودی به ما حس دیدن کف‌پوش‌های چوبی مرسوم در محیط‌های ساختمانی را یادآوری کرد!

Roewe Vision R Concept 05 516x342 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

در نمای عقب با یک سپر اسپرت مواجه می‌شویم که خروجی‌های اگزوز که به‌طور غیرعادی بزرگ هستند را در خود جای داده است. چراغ‌های عقب نیز بسیار بزرگ هستند و به وسیله نواری کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. سقف تمام شیشه‌ای این کانسپت نیز یکی دیگر از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

Roewe Vision R Concept 01 516x292 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر Roewe Vision R Concept 07 516x274 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر Roewe Vision R Concept 06 516x301 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

رووی به‌طور رسمی مشخصات پیشرانه این کانسپت را اعلام نکرده است. اما سایت‌های چینی حدس زده‌اند که برای نسل جدید رووی ۹۵۰ از قوای پیشرانه‌ای مشابه بیوک لاکراس مونتاژی در چین استفاده شود که به نظر بسیار محتمل می‌رسد. در نتیجه احتمالاً این خودرو دو گزینه موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و شش سیلندر ۳.۶ لیتری جدید خواهد داشت که هر دو با یک جعبه‌دنده اتوماتیک ۹ سرعته همراه خواهند شد.

Roewe 950 516x247 2 - کانسپت چینی رووی ویژن-آر

کانسپت Vision-R نشان می‌دهد که چینی‌ها عطش فراوانی برای رسیدن به بالاترین سطوح خودروسازی جهان دارند. هر چند که طراحی این کانسپت بسیار اغراق‌آمیز است و به نظر می‌رسد که چهره نهایی رووی ۹۵۰ نسبت به این کانسپت کمی تعدیل‌شده‌تر باشد، اما ارائه چنین طرح‌هایی به‌خوبی جسارت و اعتمادبه‌نفس بالای چینی‌ها در طراحی و ساخت خودروهای لوکس و نه‌چندان ارزان‌قیمت را به نمایش می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.