سرانجام پرده از رخسار سدان لوکس ولوو با نام S90 کنار رفت. خودرویی که سودای رقابت با سدان های آلمانی مطرح چون بامو سری ۵ و مرسدس کلاس E را در سر میپروراند. سوئدیها در پس زمستانهای طولانی و تاریک، به یک حماسه سازی دست زدهاند. پس از دوران بیپولی در زیر پرچم مالکان قبلی، اینک با کمک سرمایه جیلی چینی، نور خورشید بر پهنه این خودروسازی تابیده است و نتیجه آن مدل موفق و محبوب XC90 میباشد. حالا نوبت پرچمدار جدیدی از این خانواده است.
قدرتمندترین عضو این خانواده، مدلهای مجهز به پیشرانه T8 پلاگین هیبرید است که شامل موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری همراه با سوپرشارژر و توربوشارژر دوقلو با قدرت ۳۱۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۸۰ اسبی و یک ژنراتور استارت ۴۶ اسبی متصل به میللنگ میشود. نیروی خروجی از این پیشرانه در حالت ترکیبی به ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۴۰ نیوتن متر میرسد. این مجموعه همگی در ارتباط با یک گیربکس هشت سرعته خودکار قرار میگیرند تا نیرو به هر چهار چرخ خودرو منتقل گردد.
مدل T6 از موتور مشابه اما غیر هیبریدی سود میبرد. این موتور هم با کمک سوپرشارژر و توربوشارژر قادر است ۳۱۶ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که باز در اختیار یک گیربکس ۸ سرعته خودکار قرار میگیرد.
این خودرو جایگزین سدان فعلی S80 میشود. ابعاد آن نسبت به S80 حدود ۲.۵ سانتیمتر عریضتر و ۱۰ سانتیمتر فاصله دو محور کشیدهتر خواهد بود. طول خودرو ۴۹۶ سانتیمتر و عرض آن ۱۸۹ سانتیمتر میباشد. این ابعاد تقریباً مشابه یک BMW سری ۵ میباشد. طراحی S90 کاملاً آشنا با زبان طراحی جدید ولوو، موقر و مستحکم به نظر میرسد. سبک خاص چراغهای جلو با LED روزتاب چکشی شکل و چراغهای عقب C شکل، تبدیل به امضای ولوو شدهاند. جلوپنجره با خطوط عمودی و کمی مقعر ممکن است یادآور مدلهای قدیمی BMW باشد.
ولوو S90 یک گام بزرگ از این سازنده سوئدی در تجربه خودروهای لوکس همراه با ارائه دینامیک رانندگی، عملکرد فوقالعاده و متوازن و سواری قابل تحسین با دقت، کنترل و راحتی بالا بوده است.
ولوو S90 سدان قرار است در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت بهصورت رسمی رونمایی شود. مدل استیشن آن که با عنوان V90 شناخته خواهد شد نیز دو ماه بعد در نمایشگاه ژنو پردهبرداری خواهد شد. ورود به بازار این خودرو نیز برای اوایل تابستان سال ۲۰۱۶ پیشبینی میشود.