تاریخچه فولکس

در سال ۱۸۷۵ درآلمان متولد شد و اولین خودروی کوچک خود را در سال ۱۹۲۲ ساخت. او آرزوی خود را برای ساخت خودروی همگانی در سال ۱۹۳۰ با ایجاد کارخانه‌ای برآورده کرد. او تصمیم داشت خودرو‌هایی بزرگ‌تر با کارایی بالاتر و قیمت پایین‌تر تولید کند.

او فعالیتش را در سال ۱۹۳۱ با کار روی۱۲ Project آغاز کرد و برای این خودرو، موتوری ۵ سیلندر طراحی کرد. وی با حمایت‌های هیتلر توانست این خودرو‌ها را نسبت به بقیه خودرو‌های موجود در آلمان بسیار ارزان‌تر و در حدود نصف قیمت ارائه کند.

Porsche ، سه مدل اول خود را در گاراژ خانه‌اش تولید کرد و سپس طرح‌هایش را در اختیار کمپانی Opel قرار داد وOpel نیز توانست خودروهایی موفق با قیمت‌های ارزان تولید نماید. Porsche در اکتبر سال ۱۹۳۶ خودرو‌یی بهینه تولید کرد. این خودرو در تست‌هایی که از آن به عمل آمد موفق نبود و در این آزمایش‌ها عمر موتور آن بسیار کوتاه پیش‌بینی شد و سیستم ترمز آن نیز اطمینان لازم را نداشت.

هیتلر برای اصلاح این مدل سرمایه‌گذاری کرد و در نتیجه این سرمایه‌گذاری ۳ ماه بعد کمپانی VolksWagen به معنی (گروه تولید کننده خودروهای مردم آلمان) تاسیس شد. در ابتدای کار حدود ۳۰ مدل مختلف خودرو ساخته شد که همه این مدل‌ها توسط ارتش آلمان تست شدند.

Porsche نیز به مطالعه روی خودرو‌های آمریکایی به منظور بالا بردن کیفیت این تولیدات پرداخت. اولین خودرو‌های این کمپانی KdF-Wagen از محصولات قبل از جنگ است و از دیگر تولیدات قبل از جنگ می‌توان به مدل۲۱۰ KdF-Wagen اشاره کرد، این کارخانه فروش خارجی خود را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد و توانست نیمی از محصولات خود را به کشور آمریکا صادر کند .

در سال ۱۹۵۴ با تولید موتوری به حجم ۱۱۹۲cc خودروی Beetle را تولید و از لحاظ تجاری و هم از نظر مکانیکی بهبود بخشید. در سال ۱۹۷۱ مدل K70 ساخته شد و در سال ۱۹۷۲ این خودرو بهبود یافته و به مدل قوی‌تر L70 Kتبدیل گشت.

در سال ۱۹۷۴ نیز گلف به بازار عرضه شد و این مدل به عنوان یکی از مدل‌های هاچبک معروف جهان تولید گشت. این شرکت زمانی که مدل Santana توسط Nissan تولید شد، اگر چه تولید خودروهای اسپورت سوددهی نداشت اما برای رقابت مجبور به تولید این نوع از خودروها شد که می‌توان به خودروی ۱۶ سوپاپ Scirocco با سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

همچنین مدل Golf Syncro محصول سال ۱۹۸۹ بود. در سال ۱۹۸۹ VW جایگزین Scirocco شد. فولکس در حال حاضر از کارخانجات بزرگ خودروسازی جهان است و همه ساله خودرو‌های جدید آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.