وقتی مردم قید گاز سی ان جی را زدنند

یک تولیدکننده تجهیزات و مخازن CNG می گوید تعداد جایگاه های سوخت کشور متناسب با تعداد خودروها نیست و لازم است از حیث عدد در این رابطه افزایش داشته باشیم.

نوید خاصه باف در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر تعداد جایگاه های سوخت کشور کمتر از ۲ هزار و ۳۰۰ جایگاه C.N.G است در حالی که بنا به آمار تعداد خودورهای ۲ گانه سوز کشور از مرز ۴ میلیون گذشته و با یک حساب کتاب ساده می توان متوجه شد «تناسب» در این خصوص رعایت نشده است.

این فعال صنعت سی.ان.جی ادامه داد: ایران ۱۷ درصد از کل گاز جهان را دارا می باشد و از این حیث می توان گفت بزرگترین دارنده گاز جهان است اما با توجه به این حجم از گاز تعداد جایگاه ها جوابگوی نیاز صاحبان خودرو سی.ان.جی نیست.

خاصه باف در همین رابطه عنوان کرد: صف های طویلی که رو به روی جایگاه ها شکل می گیرد موید همین نکته است که در خصوص تعداد جایگاه های این سوخت پاک دچار کمبود هستیم و شاید همین مساله موجب شود بسیاری از شهروندان اصلا «قید گاز زدن» را در خودرو خود بزنند.

خاطر نشان می سازد طبق برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۴ باید حدود ۱۰۰ جایگاه سوخت سی ان جی تعداد جایگاه های سوخت کشور اضافه شود ولیکن طبق آمار تا مرداد ماه امسال تنها ۱۵ باب جایگاه به سیستم جایگاهی این سوخت کم آلوده کشور ملحق شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.