جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

هیوندای اخیراً عکس‌های جدیدی به همراه اطلاعات تکمیلی از ایونیک هیبریدی منتشر کرده است.

hyundai ioniq fresh pics vid 3 516x344 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک
هیوندای، ایونیک را یک “شکننده کلیشه خودروهای هیبریدی” معرفی کرده است چون این خودرو در مدل‌های تماماً الکتریکی، هیبرید پلاگین و مدل هیبریدی خالص عرضه می‌شود. خودروی هیبریدی با این میزان تنوع برای اولین بار است که در بازار ورود پیدا می‌کند.

hyundai ioniq fresh pics vid 2 516x344 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

نسخه هیبریدی هیوندای ایونیک از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی چهار سیلندر GDI که ۱۰۳ اسب بخار توان دارد استفاده می‌کند و در کنار این موتور احتراق داخلی یک موتور الکتریکی ۴۳.۵ اسب بخاری نیز حاضر است. این موتور الکتریکی به‌وسیله باتری‌های لیتیوم پلیمری تغذیه می‌شود. مجموع توان خروجی قابل استفاده در حالت ترکیبی ۱۴۱ اسب بخار برآورد می‌شود که این جریان توان به گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود.

hyundai ioniq fresh pics vid 4 516x344 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

خودروساز کره‌ای تصریح کرده است که موتور الکتریکی مورد استفاده در ایونیک هیبریدی قابلیت استفاده در حالت الکتریکی خالص هم دارد و می‌تواند در این حالت حداکثر تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. بسته باتری در زیر صندلی عقب جانمایی شده است به‌طوری‌که فضای صندوق عقب و سرنشینان عقب به شکل غیر قابل انتظاری مناسب به نظر می‌رسد.

hyundai ioniq fresh pics vid 6 516x369 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

بازدهی آئرودینامیک خودرو به‌وسیله المان‌هایی بر روی بدنه که قابلیت آئرودینامیک فعال و غیرفعال را ایجاد می‌کنند بسیار چشمگیر است. مهندسان تلاش کرده‌اند تا ضریب درگ (Cd ) خودرو را به ۰.۲۴ برسانند. به‌منظور رسیدن به این عدد فوق‌العاده عالی در قسمت جلوی خودرو از پرده هوایی چرخ (wheel air curtains) استفاده شده است. دیگر المان‌ها از لحاظ آئرودینامیکی بهینه‌سازی شده‌اند مانند اسپویلرها و دیفیوزر عقب، قالب‌های سیل کناری (side sill moldings) و پوشش کف اتومبیل (floor undercover).

hyundai ioniq fresh pics vid 5 516x276 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

به‌منظور استفاده از بازدهی حداکثر سوخت سیستم ECO-DAS یا دستیار رانندگی اقتصادی در هیوندای هیبریدی تعبیه شده است که بهترین مسیر رانندگی را با استفاده از سیستم ناوبری ماهواره‌ای و سطح ترافیک جاده‌ای به شما پیشنهاد می‌دهد. این سیستم باعث می‌شود پربازده‌ترین شارژ باتری یا دستیاری موتور الکتریکی با توجه به شرایط پیش‌بینی‌شده جاده برای خودرو ایجاد شود.

hyundai ioniq fresh pics vid 1 516x344 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

قابلیت‌های کمکی هیوندای ایونیک شامل ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار خروج از خط، حفظ خودرو بین دو خط و کروز کنترل تطبیقی است که به مدد سنسورهای راداری نصب شده بر روی خودرو، سرعت و فاصله تا خودروی جلویی ثابت نگه داشته می‌شود بدون اینکه شما دخالتی در ترمزگیری و گاز دادن داشته باشید.

Hyundai IONIQ hybrid interior 516x2891 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیک

از نظر ویژگی‌های سرگرمی، ایونیک هیبریدی از یک نمایشگر ۷ اینچی استفاده می‌کند که تمام اطلاعات دقیق و متنوع مربوط به سیستم هیبریدی خودرو در آن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین از ارتباط اپل CarPlay و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند. بعلاوه هیوندای ایونیک دارای پد شارژر بی‌سیم برای تلفن‌های همراه است.

22 1 516x369 - جزئیات بیشتر از هیوندای ایونیکموون سیک کوان، نایب‌رئیس مرکز تحقیقات و توسعه هیوندای می‌گوید:

هیوندای تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا رتبه دوم را در بازار خودروهای سبز با عرضه ۲۲ خودرو دوستدار طبیعت تا سال ۲۰۲۰ کسب کند. زمانی که این خودرو عرضه شود شروعی جدید به سمت حمل‌ونقل آینده را تجربه خواهیم کرد. ما تمایل داریم نوآوری‌های تکنولوژیکی بیشتری برای جهان ارائه کنیم.”
هیوندای ایونیک قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.